AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
855

Programmera "Aktuell färddator" och ytterbackspegel 320d -14

Mi
4
Micke3444
320d -14
Har nyligen köpt en F31 och vill att bilen alltid ska visa "Aktuell färddator" när man startar den. Den kommer ju ihåg senaste menyvalet, det är ju ok, problemet är att när PDC aktiveras så hoppar den ur menyn och går inte tillbaka automatiskt vilket jag tycker är störande. Kan man programmera detta själv utan att det inte kostar jättemycket. Skulle också vilja att höger ytterbackspegel vinklar ner sig när man lägger i backen vilket den inte gör nu (saknar tillval för detta) men borde ju gå att programmera...? Har ställt knappen till vänster som man ska så det är inte det, det är funktionen som saknas. Någon som testat programmering av ovanstående?
Mvh // Mikael
ha
734
haack
X3 30d -18

Tyvärr är svaret nej på båda dina frågor.
Att backspegeln vinklar ner går att eftermontera, men då krävs nya speglar, en manöverenhet och lite kabeldragning.
Finns mer info att läsa på www.bimmerfest.com

Mvh

Mi
4
Micke3444
320d -14
Tack för din kommentar, men jag tycker det känns som en felprogrammering att den hoppar ur menyn så fort PDC aktiveras. Menar du att det är så på alla...?
Mvh
ha
734
haack
X3 30d -18

Ok, ja kanske ska revidera svaret. Detdär med menyerna har jag bara läst om att andra haft bekymmer med. Men du kan ju programmera knapparna ovanför stereon så du snabbt kommer till rätt meny.

Den andra frågan är jag stensäker på.
;)

Mi
4
Micke3444
320d -14
Ja, tvekar inte på att du har rätt ang. backspegeln:)
Vad är det för knappar man kan programmera, hur gör man det?
ha
734
haack
X3 30d -18

Hittade detta förklarande klipp

Mi
4
Micke3444
320d -14
Kanon! Tack för tipsen:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.