AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.500

Koda in begagnad dieselvärmare E-61

Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Hej,

Har bilen inlämnad på Bmw pga att den drog ur batteriet. De har kommit fram till att det troligtvis beror på att kontaktstycket i värmaren är helt uppärjat. De säger att en annan Värmare behöver monteras. Min fråga är om någon vet om man kan koda in en begagnad Värmare eller om en helt ny krävs? De på Bmw verkar inte veta. Tacksam för svar!
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Bilen i fråga är en 535d - 07.

Mvh Brännwik
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Borde ju gå med NCS expert. En helt ny ska inte behövas.
Om det ens behöver kodas in?

Ska också tilläggas att BMW själva ofta hävdar att endast nya enheter kan kodas in men det stämmer inte.
Jag har kodat in både abs moduler och ljusmoduler och lite annat.

Mvh Ola

Min bil:
Länk
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Tack för svar!
Status nu är att en begagnad värmare är beställd och ska förhoppningsvis monteras på tisdag och då får vi svaret. Återkommer med resultatet.

Mvh Brännwik
Visa användare
120
Brännvik
535dAT M-sport -07
Can-Am 800 LTD Max -11
Corvette C4 -96
Hej på er,

En uppdatering: I onsdags så monterade Bmw en begagnad värmare men den verkar inte vilja fungera i min bil. De säger att enheten blir gul i deras "träd" och har ingen lösning på problemet annat än att montera en helt ny. Ska jag bara bita i det sura och montera en ny? Vi letade länge efter en 535d med just värmare och uppskattar verkligen en isfri och varm bil på vintern. Som det känns nu så behåller vi nog bilen i kanske 2 år till. Hur hade ni gjort?? En ny värmare kostar ca 13500:- plus montage för ca 4000:-

Mvh Brännwik
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag skulle prova att koda in den med NCS-expert först. De säger samma sak med beg ljusmoduler till e90, e60, e87.
Men det går utmärkt med NCS.

Mvh Ola
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Lånar tråden, BMW låter ju värmaren gå max 30 min min fråga är kan man fippla med det och gra det längre med kodning?
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Brännvik, jag tycker också det borde gå att bara byta till ny elektronik på värmaren så den går att koda in. Borde gå att köpa löst från webasto.
Men som sagt jag tror fortfarande på att man löser det med NCS-expert.
Väldigt lätt att koda in utrustning som så att säga redan fnns på bilen från fabrik.

Mvh Ola

Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.