|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Våran 530xd 2014 säger att den vill ha oljebyte och fordonskontroll. Ringde idag o skulle boka på bmw men det fanns inga lediga tider förens om ett par veckor. Vilken bilverkstad som helst borde väl kunna utföra detta eller är det dumt o lämna bilen till nån annan än bmw? Eller ska man vänta några veckor och riskera att man kör över intervall för olja, vi använder ju bilen dagligen o det plockar snabbt mil. Bilen har rullat 4800mil | |
|
Om du lämnar till en fristående verkstad bör du åtminstone kolla att de har utrustning för att föra in servicen i idriven. Annars finns inget avancerat med oljebytet alls. Hur långt är det kvar till oljebytet annars? Den varnar ju med hyfsat stor marginal. ------- //Lövet |
|
|
Vet tyvärr inte exakt den dök upp för ett tag sedan, jag kör inte bilen så ofta. Utan den rattas av damen. Ska kolla exakt ikväll. Vet man det till nästa gång att det e lika bra o boka direkt 👍🏻 Är eran rekommendationen att försöka få in dem på en aukt bmw verkstad annars? |
|
|
För ett vanligt oljebyte skulle åtminstone inte jag bry mig som köpare om det var det du tänkte på. ------- //Lövet |
|
|
Vem som helst kan reseta servicen i iDrive. Finns gott om filmer på youtube. |
|
|
Ja, men inte föra in servicen i den digitala serviceboken. Jag skulle också försöka välja en verkstad som kan föra in infon i iDrive på en såpass ny bil, det är första stora servicen du skall göra. |
|
|
Det var 260 mil kvar. Så det blir ett bokat besök på bmw ändå. Säkert dyrare men känns ändå bättre på något sätt. Tackar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.