|
|
|
|---|---|
|
Hej Har fått problem med min 535D 2008. När motorn blir varm så dör bilen plötsligt och lägger i N. Försöker man återstarta tuggar bara startmotorn men bilen går att starta om, om den stängs utav helt. Inga felkoder finns lagrade. Har läst runt på forumet och hittat andra som haft liknande symptom och de då visat sig vara trasig spridare. Men de har då fått felkod på detta vilket jag inte får. Körde ett Smooth Running Control i Rheingold och fick följande resultat: The correction fuel injection rate for all injectors is OK. Minimum / maximum correction fuel injection rates from the operational smoothness regulator in [mg/Hub] Cylinder 1: -0.1 | 0.4 Cylinder 5: -0.9 | 0.1 Cylinder 3: -0.3 | 0.7 Cylinder 6: -0.0 | 1.4 Cylinder 2: -0.6 | 0.2 Cylinder 4: -0.7 | 0.0 Cylinder 6 skiljer sig lite från de övriga men den är ju gott och väl godkänd med tolernas på -5 | + 4. Efter att jag kört detta test och letat runt bland andra värden i Rheingold så dog bilen när jag stod still i garaget. Vid återstart dog den direkt igen flera ggr efter varandra, inte föränns jag väntat en stund så fick jag den att gå på tomgången. Någon som har en idé? /Christian | |
|
Låter som den suger i sig luft i diesel systemet Då kan dom bli såna att dom dör utan anledning Mvh |
|
|
Om den suger i sig luft borde den då inte trycka ur sig diesel på samma ställe pga det höga trycket? Ska prova ohm mäta spridarna ikväll och se om det ger något. Igensatt dieselfilter vad ger det för symptom? Ger det felkoder? |
|
|
Nej den trycker inte ur sig diesel därför är der svårt att hitta läckan där den suger luft Troligen före pumpen, kolla på den transparenta slangen som matar diesel om det åker med luft bubblor Mvh |
|
|
Har nu haft bort insuget och ohm mätt alla spridarna. Spridare 1 182kOhm Spridare 2 183kOhm Spridare 3 182kOhm Spridare 4 182kOhm Spridare 5 181kOhm Spridare 6 ca 30kOhm Ser ut som det är fel på spridare 6 så jag har beställt en ny sådan. Någon som har en guide för att koda in den nya spridaren i Rheingold? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.