AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.048

Fälgar som satt på min Bmw E61 är de gjorde för 5 serien ?

Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Hej !

Dessa fälgar satt på min bil när jag köpte den 18 tums ---->

Länk

Jag undrar om dem är gjorda för 5 serien och om inte så vill jag veta vilken
Bmw modell dem är till ?
Har gått bra att köra med men är inte säker på att det är 5 serie E60/E61 fälgar.
Körde nämligen på en sten i gräset då mötande bil körde mitt i vägen och fälgen blev rejält söndersliten.
Undrar om det är lönt att leta begagnad fälg eller o man ska byta helt om de nu inte är till Bmw E60/E61.

Tacksam för svar
De ser inte ut som BMW originalfälgar. De mest liknande BMW originalfälgar jag kan hitta är dessa Länk och de skiljer sig en del utseendemässigt. Skruvarna är annorlunda och de har text runt navkåpan i mitten utav fälgen, vilket saknas på fälgen i din bild.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ser lite skum ut...

Kolla på baksidan av fälgen, originalfälgarna har i princip alltid texten BMW ingjutet och ett art.nr. plus storlek och inpressningsmått.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
passar fälgarna från F11 till BMWE61 ?

har ett par såna liggandes hemma och undra om jag kan montera på utan spacers ?

Länk

BMW = BRING ME WOMEN
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
ET på E61 är runt 20 vilket innebär att fälgarna i länken kommer hamna lite för långt in. Exakt hur stora problem det innebär är svårt att säga. Ibland går det, ibland tar det i någonting. Fult kommer det dock sannolikt bli eftersom fälgen sitter längre in i hjulhuset.

Spacers kan lösa problemet eftersom det bara skiljer 1cm dock.

-------
//Lövet
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan skilja i rullomkrets på däcken också!

Men med spacers och nya däck kan det fungera...

Dock är det vanligt att det blir vibrationer när man sätter spacers på BMW - särskilt om de är av lite lägre kvalitet utan navstyrningar etc.
Sedan får man beakta att bra spacers är rätt dyra = troligen mycket bättre/billigare och framförallt enklare att sälja de överblivna hjulen och köpa korrekta för den pengen.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.