|
|
|
|---|---|
|
Hej, smällde bilen i helgen och måste byta bakdelen/kofångaren eller vad det kallas.. pratat med försäkringsbolaget och de skickade mig till en stor verkstad/affär men de har bara Honda/Subaru.. Är detta bara för skadebesiktningen eller kommer de fixa bilen? Borde man bli osäker om en Honda verkstad ska fixa min BMW och få rätt färg? | |
|
Var bor du någonstans? Det verkar konstigt att en verkstad skall göra skadebesiktningen och en annan skall utföra reparationen. Låter som upplagt för missförstånd. Om det är Honda-verkstaden som av BMW är utsedda att göra skadereparationer där du bor så behöver du nog inte vara orolig. Kan de lacka Honda-färger så kan de lika gärna lacka BMW-färger. BMW-färger är ju faktiskt inte magiska. Om du däremot bor i något storstadsområde så tycker jag det är konstigt att de skickar dig dit. Hur långt har du till närmaste BMW-handlare? |
|
|
Talibangreta??? Vad kan vi förvänta oss härnäst, Usamagubben, IS_nissen eller varför inte Al-jihhadd-abduhlla-tanten;) Byt namn och kör BMWn till en en auktoriserad om du vill ha originaldelar. EB |
|
|
Eftersom detta är ett försäkringsärende så är väl kunden i normala fall hänvisad till den verkstad som försäkringsbolaget hänvisar till. Verkstaden kanske ligger i anknytning till en Honda/Subaru-handlare men kanske är en av de få plåtverkstäder som finns i området om jag nu förutsätter att vi är på någon mindre ort. Däremot kan du nog försöka fixa bilen till den auktoriserade BMW-verkstaden i området, men mest troligt gör den verkstaden inga lackjobb utan kommer lämna bilen för lackering hos någon som kan. Vilket den här första verkstaden kanske kan, vilket gör att den hamnar där igen. För många år sedan fick jag en plåtskada på en BMW när jag bodde i Sundsvall och då var det Mercedesverkstaden som fixade det. De hade nämligen full verkstad och lackering där, samt avtal med försäkringsbolaget. En annan gång lämnades bilen till den auktoriserade BMW-handlaren som sedan direkt skickade den vidare till en plåtverkstad de samarbetade med som också hade lackering. |
|
|
Hej, det är försäkringsbolaget Som hänvisade mig dit för en skadebesiktning, jag vet inte var den kommer fixas med 100% men de lät som att den verkstaden sen skulle lämna ett pris.. Det ligger förenade bil 1 km bort.. men. De kanske inte gör sådant. Ville bara få lite kunskap och om någon hade erfarenhet av att bli hänvisad till annan verkstad samt om samma verkstad som gör skadebesiktningen gör reperationen. Mvh Greta |
|
| Aukt. verkstäder har sällan egna lackverkstäder utan lämnar bort jobben till dedikerade sådana. Att olika märken delar samma lackverkstad är alltså fullt normalt. Inget att oroa sig för. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.