|
|
|
|---|---|
|
Tjenare... Ska byta bromsbelägg inkl. slitagevarnare runt om på min 530d drive -12 Nu är frågan, hur vet jag vilka som passar eftersom det finns 2 olika längder. Någon rekommendation om märke? Mvh / Jonas | |
| Gå in på Realoem.com för att ta reda på exakt vilken du behöver | |
|
När det gäller tillverkare finns det ett antal bra fabrikat som alla är OEM-leverantörer och i princip likvärdiga: t ex. Ate Bosch Brembo Ferodo TRW Jurid Textar Zimmermann Pagid ...och så har du ju givetvis "BMW-original" som alltid är bra men oftast rejält mycket dyrare. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Fram:Belägg nr 11,Varnare nr 12:Länk. Belägg:Länk. Varnare:Länk. Bak:Belägg,den första av nr 11,Varnare 12:Länk. Belägg:Länk Varnare:Länk |
|
| Tack för svar och hjälp! | |
| Skall byta fram på 520d och blir inte klok på vilka klossar man skall ha. Verkar finnas förstärkta, vanliga och M-chassie. Alla 3 kommer upp är jag kollar på regnummer och realoem. | |
|
Med 99% sannolikhet är det standardbeläggen du ska ha. Förstärka bromsar är extremt ovanligt på "civila" bilar, det är en option som monteras på vissa polisbilar etc. M-bromsar lär du märka om du har, de brukar ha feta bromsar och flashiga bromsok...troligen ett mycket ovanligt tillval på en 520d. Annars kan du googla bmw vin-decoder så får du upp ett antal sidor där du kan knappa in ditt chassinummer och få upp din bils utrustningslista från fabriken. Där står tydligt om du har bromsar som inte är av standardmodell. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Var ute för samma sak, beställde vad jag trodde var rätt belägg fram med det visade sig att inte var standard utan belägg för "For vehicles withHigh speed brake system" som jag skulle ha, det skiljer sig på längd och höjd på beläggen. På t.ex Mister-auto kan du se måtten för respektive belägg, vanliga och high speed. Rekommenderar att du tar loss ett belägg och mäter storleken innan beställning om du inte lyckas med VIN-dekoder eller om du köper på BMW. FAF |
|
| Tack! Då blev det lite klarare. | |
|
Bytte till Textar skivor och belägg på framaxeln i våras,fortfarande MYCKET belåten(!) Inbillar mig att ATE är "original" leverantör till Dingolfin... |
|
|
Ate, Jurid, Textar, Bosch, Ferodo, Zimmermann och TRW är exempel på OEM-leverantörer som levererar (eller har gjort det) bromsklossar/skivor till olika BMW-modeller. Pick your poison - alla är bra alternativ...! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ate, Jurid, Textar, Bosch, Ferodo, Zimmermann och TRW är exempel på OEM-leverantörer som levererar (eller har gjort det) bromsklossar/skivor till olika BMW-modeller. Pick your poison - alla är bra alternativ...! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Köpte på Mekonomen en tusing nåt... varnare 300 funkar bra... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.