|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon som vet hur mycket olja en e46 330Ci dricker normalt? Tycker min druckit lite väl mycket, men kanske är normalt. Har läst att de dricker en del. | |
|
Hur mycket drar den? Liter olja per antal mil, alt antal liter bensin som förbrukats. Vilken olja kör du med? Tunnare oljor och/eller mineraliska dito, brukar ge högre förbrukning. BMW anger att upp till 1 liter per 100 mil är "normalt"... E39:an som nu är såld, drog ca 1 liter på 250-300 mil, lite beroende på körsätt och olja som användes. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej tack! Då kanske den drar "normalt".. Fyllde på 0,75 Liter i förrgår men då har jag nog kört runt 200 mil. Jag kör med 5W-40 just nu. Bilen drar ca 1,1 liter bensin/mil. Vet du någon speciell olja du rekommenderar till dessa bilar? Du verkar kunnig ;) Tack för svar! |
|
|
For BMW spark-ignition and diesel engines, the maximum permissible engine oil consumption is 0.7 l/1000km Because of their increased power output and torque, M engines have a maximum permissible oil consumption of 1.5 l/1000 km. ;-) |
|
|
Hej! Motortypen du har brukar kunna dra en del olja om vevhusventilationen börjar ha nedsatt funktion.. Vet du om det är gjort någonting i "vevhusventilationsväg" på din vagn? Mvh Janne. |
|
|
Hej Janne! Har faktiskt börjat låta lite om vevhusventelationen, så kanske ska kolla det snarast..! Bra att veta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.