|
|
|
|---|---|
|
Hej Köpte bilen för 1,5 år sedan och hade lätta vibrationer i ratten vid lättare inbromsning. Bytte skivor samt klossar för 2 månader sedan, själv. Vibrationerna kom tillbaka och var riktigt ordentliga denna gången. Bytte skivor/klossar igen till Mekonomens "bästa". Denna gånge körde jag in skivorna sjuuuukt försiktigt i 120 mil, lite mer vanligt körning i ytterligare 50 mil. Nu har skivorna gått 195 mil och jag börjar känna vibrationer igen!!! GRrrrrrr!!!! När bilen är kall känns ingen men efter 20min körning in till Malmö känner man lätta vibrationer. Kan det vara något annat som spökar? Är ny på BMW så jag har ingen historik med mig om svaga delar eller liknande. Uppskattar all hjälp då jag håller på att bli tokig på vibrationerna. Tack på förhand //Christof | |
|
Vad är det för bil och hur långt har den gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ahhh, sorry! Glömde skriva det. Gäller en BMW F31 2013 med 16700 mil på mätaren |
|
|
Vid de miltalen kan man misstänka att bussningar och leder i framvagnen kan vara slitna. Det är inte säkert att enskild komponent är märkbart sliten men tillsammans kan de ge för mycket flex. Om inte oken kärvar eller liknande, skulle jag rikta fokus mot nämnda delar. Jag har varit ute för det i E46:an och efter byte av bärarmar med spindelleder/bärarmsbussningar samt styrleder, försvann problemet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för tipsen Låter ju inte billigt även om man gör det själv //Christof |
|
|
Behöver väl iofs inte bli superdyrt om man köper delar från Tyskland och låter en mindre verkstad göra jobbet. Det är nog delar som man får räkna med att byta var 15.000:e mil eller så, så slår du ut kostnaden på milen, kostar det inte så mycket egentligen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Billigare än att byta bromsar var 200e mil... :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.