|
|
|
|---|---|
|
Jag hade anledning att köpa absgivare till E46 320 iA och ramlade in på Länk där jag kunde hitta absgivare till denna för såväl ca 180 kr som ca 1000-lappen. Finns det någon som har erfarenhet av kvalitet av olika absgivare map pris. De billiga kanske inte håller så länge, förstås, men man har juviss glädje av att byta innan de rostar fast också. Hur mycket sämre är de billiga givarna än de dyra...? | |
|
Generellt: köp bara OEM-kvalitet när det gäller givare! OEM-kvalitet: t ex. Bosch, VDO-siemens och till vissa bilar Denso. Allt annat är ett lotteri med många nitlotter, ju billigare lott desto fler nitlotter! ;) Lågprisgivare som är no-name-kinaskräp, är ofta trasiga redan som nya och om de mot förmodan är hela vid monteringen brukar de gå sönder snabbt. Har provat sådana på E46:an... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Jobbar du på Bmw lr nån annan firma o säljer delar Du skrev typ likadant när de gällde Flexrör i den andra tråden me... Billiga delar e skit.. Köp orginal.. Du måste haft riktigt dålig erfarenhet av alla grejer som inte är original |
|
|
Pekki, nej jag jobbar inte hos BMW! Läs vad jag skriver: OEM-kvalitet! Det är inte samma sak som BMW-original (vilket iofs alltid är OEM-kvalitet). Jag har haft dålig erfarenhet av billiga skitgivare där snålheten bedragit visheten, MEN framförallt har jag läst mängder av trådar som avhandlar personer som har köpt billiga skitgivare och kliat sig i huvudet när felkoder och felsymptom inte försvinner efter bytet... Så återigen: köp ENBART OEM-kvalitet när det gäller givare om du inte vill byta flera gånger på kort tid! Andra komponenter är inte alltid lika kritiska, men givare av olika slag brukar sällan fungera om man köper "billigt skit". Däremot kan man ofta köpa högkvalitetsdelar billigt i t ex. Tyskland - det finns många näthandlare som har priser som ligger under halva svenska priserna. Så köper man på rätt ställe är det oftast billigare att köpa OEM-kvalitet än att handla "Biltemakvalitet" eller sämre i Sverige! :) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Instämmer med Johan B: När det gäller säkerhetsfunktioner så köper jag bara BMW original. Skulle inte ens fundera på något annat till t.ex min 850. | |
| Instämmer med övriga. Jag har köpt lågpris en gång och den fungerade inte vid montering. | |
|
För ca två år sedan köpte jag en e39 med kassa sensorer. Beställde lite prylar från atp-autoteile.de, b la två hjulhastigethetssensorer, billigaste billiga. Ingen av de fungerade. All "cred" till företaget som stod för returfrakt och skickade nya sensorer. Tråkigt nog skickade de totalt sju sensorer för att jag skulle två som fungerade. Har fungerat klanderfritt sedan dess. |
|
|
Vill du ha bra pris men ändå en bra givare köp en delphi. Men det finns andra levrerantörer av bildelar som säljer givare, Vemo, mapco, FAE TRW. TRW brukar vara billiga men den ligger runt samma pris som bosch. Spring inte in på Bmw å köp, då kan du lika gärna handla en bosch på nätet du får samma sak det är inget märkvärdigt med bmws givare Bosch som Bosch. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.