|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har tittat på en bmw 520D, årsmodell 2012 (sedan). Bilen har gått 13600 mil och är svensksåld. Jag undrar vad denna bil är värd, för bilpriser visar inte alltid det rätta. Bilhandlaren vill ha 194 900:- . Följande extra utrusning: PDC Fram och bak Hifi System Professional DSP Dieselvärmare fjärrstyrd Instrument cluster, expanded equipment Stora navigationssystem (stor skärm) Läder stolar (rödbruna) Musikstreaming via bluetooth Xenon Vinterdäck bra djup ingår, 17 tum, sommardäck 18 tum bra djup. El infällbar dragkrok Valbar körläge (sport/comfort) Road sign detection Daytime run.lights adjus.via light menu Tonade rutor Inga större skador, väldigt få stenskott och några få parkeringsskador ifram. Personligen vill jag ge max 180 000, men dom gick inte med på det. Några tips vad den kan vara värd på ett ungefär? Med tanke på miltal och årsmodell så tkr jag att den kanske bör ligga lägre.. men kan ha helt fel. | |
|
Ja...180 papp är ju ett bra bud tycker jag iaf. Jag skulle inte ge upp utan åk dit om igen och diskutera...var intresserad och säg om igen som det är.. Typ:>>"Jag vill verkligen köpa bilen, men jag kan absolut inte ge mer än 180 000kr för vagnen".. Jag tror att säljaren till slut ger med sig...180000kr är återigen inget dåligt bud på en dylik vagn i mitt tycke. Mvh Janne. |
|
|
Tack för svar! Nej precis jag tycker också att det är ett rimligt pris med tanke på miltalen speciellt. Men jag får väl försöka igen snart, dock så är det ca 1,5 timmes färd från mig, och säljarna där är rätt så unga och lite okunniga, dom var tvungna och fråga "chefen" helatiden sist och ville inte sänka bilen ett enda öre?! |
|
| Tvärtom. Skit i den bilen för tillfället. Åk tillbaka om 2-3 veckor. Oj, står den kvar än? Jag kan fortfarande tänka mig ge max 180...Nekar de så åk hem :D | |
|
Jo...stressa för att köpa den bilen är inte rätt väg att gå :) Men ring iaf lite då och då(till slut så får du säkert vagnen för det du vill betala för att de också inser att "bättre att sälja den än att ha den "dammandes" i ett hörn ;)). Finns många 520d ute... och vill de inte sälja den för 180 lax så finns det andra därute.. Och om den ändå säljs till någon annan så kan du pusta ut och börja leta efter en ny vagn :) Mvh Janne. |
|
|
Sannerligen inte ofta men här håller jag med Dawwe ;-) Stressa inte! Det finns hur många 520d till salu som helst men framförallt så prutar inte handlare så mycket på priset direkt när bilen kommer ut i hallen. De vill alltid testa marknaden först. Efter ett par veckor om de inte har köpare på gång så är diskussionsviljan en helt annan. Tyvärr är vissa handlare inte ens då villiga att pruta. De SKA ha ut så mycket de bestämt sig för och behåller bilen i all evighet i stället i väntan på "den sista idioten". När inte ens han kommer så sänker de bilen 30% i ett svep i stället och tar en större brakförlust. Inte smartaste sättet att driva affär men ack så vanligt. Gubbprestige skulle man kunna kalla det också. Handlaren "vet minsann vad bilen är värd". ------- //Lövet |
|
| Tack för svar allihopa! Det enda är väl att det är första gången jag ser en bil med all utrusning som jag söker, (speciellt ljudsystemet , navi och stora skärmen) i den prisklassen, oftast så är dom dyrare för att dom gått mindre osv. Men personligen anser jag att denna är för högt i pris med tanke på årsmodell och miltalen, men ska avvakta en vecka och se om den inte blir såld och sedan återkomma med samma bud igen isåfall. | |
|
Fjärrstyrd dieselvärmare är väl inte vanligt på BMW, om det nu är det. Eller har jag fel? Men instämmer, avvakta och återkom om nån vecka om du tycker priset är högt jämfört med liknande bilar och om det nu är just den specifika utrustningen som du vill ha. |
|
|
Håller med om värmaren. Sedan och avsaknad av M-sport och/eller sport/komfortstolar gör den troligtvis ganska sval. Få 520d har ändå så pass bra utrustningsnivå. MVH Christofer |
|
| Nej precis fjärrstyrd värmare är inte standard därför jag undrade lite ifall priset är värt eller om de är överpris med tanke på utrustningen, dock så är de ju standard stolar med läder så ingen comfort på dom och färgen är röd/brun, har för mig att denna färg är lite mer svårsåld? Kanske ska motivets det? Problemet är att detta är ett sälj uppdrag alltså har ju inte bilhandlaren "köpt" bilen. därav tror jag att dom inte stressar för att sälja denna bil... eller hur resonerar ni? | |
|
Ok...säljuppdrag! Nu kan det bli lite spännande vid eventuell garanti eller reklamation...En del säljare(bilfirmor då) säger då att inga garantier kan lämnas om någonting när de är ett säljuppdrag...Vilket är fel enl konsumentköplagen! Jag skulle nu först och främst kolla upp vad som gäller i ditt specifika fall, med säljaren INNAN du skriver på något evtl kontrakt.. KAN bli lite problem där trots att konsumentköplagen är så att du ska ha viss garanti i visst antal månader(6 mån!?) även fast det är ett säljuppdrag s.a.s. Jaja...ville bara uppmärksamma dig på detta så att du kan kolla upp hur det ligger till mera exakt.. Mvh Janne. |
|
|
Standardstolar drar ner priset enligt min mening. Vad är det för färg på bilen? Röd/brun skinnklädsel tycker jag kan vara ganska snyggt men lite beroende på bilens färg. Sedan bör väl liga runt 10.000 billigare än touring. Sen bör ju priset sjunka ytterligare om det är privatköp utan garantier. |
|
| Ja det enda som ingick var en MRF försäkring/garanti på en månad, tror att det är garanti? Sen kunde man lägga till garanti men det kostar ju självklart.. Färgen på bilen är vit, och ägaren verkar väldigt sträng med att han vill ha den summan, ringde in idag och kollade läget. Har även kollat lite på 320 från 2012, det är så sjuka överpriser på dom... ingen utrustning alls och dyra!! | |
|
Köper du en bil på firma så gäller konsumentköplagen. Firman kan inte friskriva sig från ansvar. Men om bilfirman lägger fram det som de gör så kan du räkna med att de inte vill ta ansvar vid eventuella problem. MVH Christofer |
|
| "320 från 2012" menar du E9X då. F3X 320d går ju att få billigare än den du kollat på med lägre mil och säkert 2år nyare. | |
|
Kanske svårare att hitta en 320d med navigation då om det är ett krav. Men sportstolar och drag är väl ganska vanligt. |
|
|
Parkeringsvärmare finns ju tyvärr inte till F3X. En stor nackdel, i alla fall för mig. Om jag tittade på två i övrigt likvärdiga 5-serie (eller annan bruksbil) så skulle jag gärna betala 10-15´ mer för den med värmare. I övrigt tycker jag att standardstolar i skinn skulle vara acceptabelt, dock inte i tyg. Fast jag tycker dock en vit utan M-sport är trist/standardmässigt. MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.