|
|
|
|---|---|
|
Har glapp i stolarna på min z3 , Har beställt art.nr 52107137499 (detta ska vara original artikelnummret enl. flera källor) på Bmw i Skövde och förväntade mig att få 8st Delrinbrickor. MEN jag fick nåt helt annat(två st svarta brickor) , dessutom fick jag inte lämna tillbaka dom. Är det nån som har eller vet var jag kan köpa eller få tag i ritningar så jag kan göra själv?? Läste i ett gammalt forum om nån som hette Anderz3 och han verkade ha koll , nån som vet var han finns?? | |
|
Om du tar ditt BMW nummer och Googlar " BMW 52107137499" så kan du kolla bilder. Det verkar som om du får bilder på 8 st Delrinbrickor eller 2 st svarta brickor. Titta på Länk Så kan du skriva ut och bevisa att bilden visar en original BMW påse med delrinbrickor. |
|
| Hej igen! Detta är en gissning, men det är kanske så att BMW förenklat tillverkningen och tycker att du skall dela (klippa isär) dessa svarta brickor dubbelbrickor, och därmed får du brickor motsvarande de förväntade. Eller kanske går de att vika över justermuttern. | |
|
Vi gogglade gemensamt reservdelskillen på Bmw och jag och vi fick upp den bilden som din länk visar , men det är nog ingen Bmw origibaldel säger han då. Jag har efter lite detektivarbete kommit fram till att de "svarta brikorna jag fick nog är bmw-s original (gummi) Jag tror att nån tycker att dom inte är så bra och tagit fram egna.Det är nog dessa som finns på nätet. Jag har ju på detta vis fått gummibrickor till en stol och det bästa av allt , jag kan mäta och rita upp och tillverka i Delrin. Jag har tillgång till 3D printer. Jag tackar för de svar jag fått och återkommer med resultat. |
|
|
Hej! Läs mitt inlägg den 7/9 får du lite hjälp /Dennis |
|
| Det finns en bra instruktionsfilm på You Tube (BMW Z3) Den visar rätt bra hur man får till det, även delarna visas bra | |
| Ja den har jag sett , kommer att visa min mekaniker , har tagit fram 8st brickor (nylonmaterial) som ska monteras snart. återkommer med resultat. | |
| Jag har en fundering. Varför använder BMW gummi medan kopior använder hårdare Delrin. Varför har BMW- konstruktören lagt in denna gummibricka i stället för att göra en stum konstruktion? Det måste finnas en anledning. Funderar bara så att man inte gör något dumt genom att välja ett hårdare material. Om det varit en konstruktionsmiss borde BMW själva bytt material. | |
| hej igen. Nu har jag monterat de brickor som jag tagit fram själv och resultatet är mycket bra , inget glapp i stolarna. Om nån är intresserad så kan jag fixa 8st brickor för 150kr. Kostar ca 500kr på Bmw. maila till bertil15@spray.se | |
|
Hej igen Har kollat med 3dprintaren och jag blir tvungen att ta 200kr för 8st brickor. Med vänlig hälsning tantaneta |
|
|
Hej igen Tyvärr har 3dprintaren dragit sig ur så jag kan inte leverera några brickor mvh Bertil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.