|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag kikade på en 535d 2006 idag och hittade detta ljudet: Länk Det är alltså det "durrande" ljudet som återkommer en gång i sekunden ungefär. Verkar inte ändras då mortorn varvas upp heller. Ändras heller inte då en växel läggs i. Ska det verkligen låta så? Vad är det? / Lars | |
|
Nej den ska inte låta så råkade ut för samma sak med min 2006 535d bmw hittade inte felet men jag lyckades hitta det själv se oå.min Youtube klipp så ser du vad du ska byta. |
|
|
Tack så mycket! Läste runt lite och det var olika bud på vad man behödve göra för att byta den. Var man tvungen att ta bort insuget eller hur lätt är den att byta? |
|
| Ta bort motor locket kommer du se Egr enehetn bara att följa vakumslangarna en av dom går till den enheten som låter som en gris. Sitter med en eller två torx, nä insuget behöver inte dementeras men det är tajt. | |
| Vakumslangarna mot ljudet/ torpedväggen. | |
|
Tackar! Kanske ändå är vettigt att ta bort swirl flapsen då man ändå grejer isf. |
|
| Absolut även det gjorde jag, den är sitter faktiskt på höger kanten av insuget om du står framför bilen. Passa på gör rent oxå i insuget passa även på kolla om du har felkoder på glödstiften oftast är det relä som strular på dessa bilar.. Då fixar du allt på en och samma gång.. täck för insugshålen som går till motorn så du inte tappar in nåt.. | |
|
Hittade ett till missljud, vet du vad detta är? Länk |
|
| Oj jätte svårt men låter som ventilerna, har du kollat olje nivån? Kanske en annan har idéer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.