|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har tittat på en bmw 520D, årsmodell 2012 (sedan). Bilen har gått 13600 mil och är svensksåld. Jag undrar vad denna bil är värd, för bilpriser visar inte alltid det rätta. Bilhandlaren vill ha 194 900:- . Följande extra utrusning: PDC Fram och bak Hifi System Professional DSP Dieselvärmare fjärrstyrd Instrument cluster, expanded equipment Stora navigationssystem (stor skärm) Läder stolar (rödbruna) Musikstreaming via bluetooth Xenon Vinterdäck bra djup ingår, 17 tum, sommardäck 18 tum bra djup. El infällbar dragkrok Valbar körläge (sport/comfort) Road sign detection Daytime run.lights adjus.via light menu Tonade rutor Inga större skador, väldigt få stenskott och några få parkeringsskador ifram. Personligen vill jag ge max 180 000, men dom gick inte med på det. Några tips vad den kan vara värd på ett ungefär? | |
|
Hej, Jag har ingen aning om hur mycket en sådan bil skall kosta, men hoppas du på att en fjärrdiagnos här ifrån forumet skall kunna omvända en säljare som vägrar acceptera ditt maxpris? Om jag får vara lite slarvig, spelar väl dessutom 15k nästan ingen roll, när du satsar på en bil som ändå kan komma att kosta skjortan i underhåll och reparationer. Fast till att börja med har du ju förstås en garanti på bilen. Bjud någonstans mitt emellan, kanske? /Lennart |
|
| Bra råd Asken! Jag har ett litet till! Jag bjuder aldrig på en bil utan frågar vad säljaren kan göra på priset. Man skall akta sig för det. Bjuder man för lågt blir de sura. För högt hugger de på det! | |
Verdi |
De lär ju knappast bli sura om du bjuder för lågt. Att fråga vad de kan göra ger ju säljaren initiativet. Lätt för de då att säga "inte mycket tyvärr" och då blir det krångligt. (Fast jag är själv världens sämste förhandlare så jag bör väl inte ge råd...) |
| Tack för svar allihopa! Det enda är väl att det är första gången jag ser en bil med all utrusning som jag söker, (speciellt ljudsystemet , navi och stora skärmen) i den prisklassen, oftast så är dom dyrare för att dom gått mindre osv. Men personligen anser jag att denna är för högt i pris med tanke på årsmodell och miltalen, men ska avvakta en vecka och se om den inte blir såld och sedan återkomma med samma bud igen isåfall. | |
|
Ja låter dyr. Kolla denna kanske lite mindre utrustning om du klarar dig med det Länk |
|
| Köpt nått? Den bilen du nämnde lät dyrt, det enda speciella med den verkar vara diesel värmaren, därför så kostar bilfan mycket. tänk för övrigt att 2.0dieseln n47 har haft massor med problem med kedjan. kostar runt 30.000kr+ att byta. Finns massor med 2014 års modeller för runt samma pengar. Men ska du verkligen ha diesel nu när politikerna skriker om dieselförbud? | |
|
@panda666 Du har HELT rätt i N47 problematiken ! Så jag betalade mer för en Lci -14. Den hade rullat 5800mil vid inköpstillfället,så Olja+filter byttes samma dag. Andra ICKE nämda biltillverkare,har också tillämpat 3000mils intervall på oljeservice,med liknande resultat. Det sk "Dieselförbudet" gäller ej EU6 bilar,OM jag förstått detta dekret/statement rätt... |
|
| Svårt att förutse vad politikerna planerar och tänker införa, tänker dom införa nån högre skatt på dieslar eller vad? vet inte om ja skulle satsa på diesel iaf nu när hybrider och elbilar är på så stor flyt. dieslar är nu iaf billigare och Ts borde kunna hitta en bimmer mycket billigare. | |
|
@panda666 Ja,en 520d med några år bakom sig bör ju vara c:a 30000 billigare (just 520d) är generellt billigare än de övriga F10/11 beroende på utbudet. Dieselvärmare är GULD värt i vårat klimat <3 |
|
|
panda666: blir ingen förhöjd skatt på redan reggade bilar utan det nya "systemet" kommer drabba nya bilar efter 2018-06 typ. En euro6 diesel skulle jag inte oroa mig över att köpa alls. Inte euro5 heller för den delen om man inte är i stockholm så ofta, andrahandsvärdet kan ju (Eller har redan) påverkats negativt såklart. |
|
| Länk En-ägar bil i skick som ny. Olja + filter bytt vid 200 mil, 1500 mil, 3000 mil (BMW) samt senast vid 4500 mil... | |
|
Hej, har en liknande som är till salu. Länk Hojta till om du är intresserad. Kan släppa bilen för 200tkr Hälsningar |
|
|
Lyckas inte länka till min annons. Den finns ute här på autopower. Ute för 209tkr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.