|
|
|
|---|---|
|
kalla mig dum om ni vill men ja undrar hur man beter sig när man ska byta kopplingen på en 528 83:a! måste man skruva av hela växellådan? den sitter ju fast i motorn med några konstiga bultar som har ett "stjärnaktigt" mönster!? och var kan man köpa ny koppling? | |
|
Japp, du måste separera lådan från motorn. Du behöver en hylsa för torx-skallar ev. sitter det olika storlekar oxå. Ny kopplingsats hittar du hos BMW och Mekonomen mfl. Pris hos Mekonomen: 2439:- //Ticco www.ticco.com |
|
| ok, vad innehåller en sån kopplingsats då? hur lång tid tar ett byte? och hur kommer man åt dom där torx bultarna? dom sitter ju hur konstigt till som helst!!! | |
|
*Tryckplatta, lamell och urtrampningslager. *Svårt att säga. *Jobbigt som f*n å komma åt på vissa ställen, men det går. Du måste även plocka ner avgassystemet och kardanen. //Ticco www.ticco.com |
|
| ok, tack för all hjälp, då e det väl bara t ill å börja riva då! | |
|
Ett tips. Använd många förlängare så du ligger ungefär vid slutet på växellådan och skruvar. Då går det hur lätt som helst. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Det tar en stund jag är på väg att riva min lådan för 3:e gången nu rätt jobbigt ____________________________________________ Länk KÖPES: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.