|
|
|
|---|---|
|
Någon som monterat ett M-Performance avgas på sin M2? Skiljer ljudet mycket från original systemet? Sökt på you tube men hör knappt skillnad på den videon som jag hittade där. Ingår fjärren för ventilerna i köpet? Vem levererar bäst ett sådant system? Tacksam för lite goda råd! Mvh Peter | |
|
Visst låter Performance-systemet lite bättre/mer än original. Ingen gigantisk skillnad dock, tycker att standardsystemet låter rätt bra. Skulle tippa att originalsystemet i Sport+läget låter ungefär som performancesystem i lägsta läget. Fjärren för att öppna ingår i priset. Bäst och billigast köper du nog härifrån.:Länk. |
|
|
@MUC, hur är frakten till Sverige!? Är oduglig på tyska...:-) Tycker ni som har M Perfprmance system att det är värt pengarna? Mvh Peter |
|
|
Fraktkostnaden lär väl gå på några kronor, vikten på systemet är 32kg enligt deras sida. Antar att man måste ringa dem alternativt så framgår väl fraktkostnaden i varukorgen men skulle väl gissa på åtminstone 150€. |
|
| Vill intyga att det är som natt och dag på ett original och performance system. Med performance system kör du bara runt och ler, radion lyssnar man inte på heller längre :-) | |
|
Ändrar sig ljudet på samma sätt i Performance systemet som originalet i de olika körlägena!? Mvh Peter |
|
|
Hej Peter Absolut , det ändras beroende på läge. Och med den medföljande bluetooth enheten så blir det extra högt ;-) Är du i Göteborg nån dag är du välkommen att lyssna |
|
|
@wolfbane1967, Tack för inviten, hör av mig om jag kommer åt ditt håll. Du menar att det klart är värt kostnaden...!? Mvh Peter |
|
| Ja, jag tycker det. Finns billigare alternativ som Milltek å så. Men jag ville ha original | |
|
@wolfbane1967 Köpte du i Sverige? Mvh Peter |
|
| Ja på BMW direkt | |
|
@wolfbane1067, vart i Gbg finns du om jag har vägarna förbi? Mvh Peter |
|
| Jag möter dig om du kommer in någon gång ;-) Bara skicka ett pm nån dag innan | |
|
Någon som har koll på Fabspeeds system? "Muffler bypass exhaust", dvs deras cat-back utan ljuddämpare. Finns på eBay för 10k vilket är lockande. Är sugen på M performance, men vet inte om ljudet är tillräckligt häftigt för att motivera 40k ur plånboken. Vikt och effekt är samma som original dessutom. Senaste brostugeträffen i Stockholm, var det en vit M2 med fabspeed och den lät fantastiskt, dock var det inte enbart cat-back. |
|
|
@mattemattee, du köper för halva kostnaden i Storbritanien! Mvh Peter |
|
|
Blev ett Fabspeed från USA med svarta pipor. Ser riktigt bra ut, monteras i vår dock. Någon som kan tipsa om hemsida att köpa övrig M Performance exteriör någonstans? UK? Vilken sida isåfall? |
|
|
Bmw Cotswold UK, bra att ha och göra med. Mvh Peter |
|
|
@Matte, har du satt på ditt system? Nöjd med ljudet & finishen? Är själv inne på Fabspeeds muffler bypass i kombination med deras sport cat. |
|
|
Hallå! Nej bilen står avställd sedan oktober. Sätter på avgassystemet 2/5 insamlandet med inkörningskontrollen. Finishen är jättebra, hoppas jag blir nöjd med systemet. Kan skicka ett klipp till dig i början av maj om du vill. Jag gick för svarta utblås. Jag hörde en M2 i höstas med muffler bypass + sportkat och det lät helt sjukt bra. Den fick allas uppmärksamhet på BMW-träffen den kvällen kan jag säga.. killen som hade bilen sa dock att den drönade en del , kan tänka mig att sportcat bidrar till en del resonans. |
|
| i samband med inkörningskontrollen’ ska det stå | |
|
Ok härligt, är lite inne på de svarta utblåset jag med. Kan tänka mig att kombon kommer vara riktigt bra men inget för långturer, kommer dock mest köra kortare sträckor. Har en M135 idag, tog mig över tre år att fatta att jag också hade burble mode (traction) shit vad roligt det låter :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.