AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.404

Kallstart problem e91lci 325i n53 b30a -09

Sida 2 av 2
Dr
362
Drib
325i-08
Detta är lite utanför mina kunskaper/erfarenheter. Finns många erfarna experter här som kanske kan hjälpa till lite t.ex Hasso, Johan B, Gaspo, Bmw-slangen mfl,

Liten fundering: Det är inte bara lite variationer vid olika mätningarna snarare än drifttemperaturen som påverkar kompressionen på 4:an? Reagerar även på att komp är mellan 15-16, då kompressionsförhållandet är 12.0:1 på motorn. Men det kanske bara är mätinstrumentet. Hursom, borde inte våra hål i kolven eller trasiga kolvringar då du har undertryck (som är normalt) vid oljepåfyllningslocket. Så funderingarna kring läckage vid ventil, ventilsäte är väl inte helt orimligt? Kan en lyftare hänga sig pga koksning eller liknande orsak? Vet dock inte hur man kan på enkelt sätt kan testa lyftarna utan att skruva isär allt.
Dr
362
Drib
325i-08
Dax för leak down test för felavgränsning?
Ja så får der bli är det någon som vet om man kommer åt vipparmar utan att låssa kammen för att känna om en lyftare hängt sej Med vänlig hälsning, Tomas

Dr
362
Drib
325i-08
Om kallstartsproblemet är löst så kanske det är läge med ny tråd med relevant rubrik? Tänkte att du kanske får bättre hjälp på så vis?
Nu kan jag ge upp spricka i toppen fan att jag inte började med komprov och läck test men vem vill tro att toppen spricker på en bimer som aldrig kokat Med vänlig hälsning, Tomas ps det blev att prova wonderweld tills lädret är på topp igen

Dr
362
Drib
325i-08
Cylinderhead damage?

Kommentare gärna!

Kallstart problemen borta?
Kall atart problem kvar
Boven i hela dramat är katten cyl 4-6

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.