|
|
|
|---|---|
|
Köpte en BMW 520D - 14 för 2 månader ungefär. Det är ett ljud som jag är lite osäker på om det är vanligt eller ej. Som att en till motor finns det någonstans. Låter nästan som ett mindre jetmotor. Vet inte om detta är vanligt eller om det allt förmodan är något typ av fel. Kolla klippet. Vart inte så bra med mobilen. Men om ni lyssnar noga så kanske ni hör. Mvh Micke. | |
| Om det låter lite som ett reaplan i kupén och det kommer bakifrån bilen så e det möjligt ett hjullager! | |
| Japp, har varit med om ett reaplanshjullager. Låter precis som du beskriver. | |
|
Låter faktiskt som att det kommer fram, någonstans framför ratten. Inte riktigt som ett reaplan, så högt är det inte. Oftast kommer ljudet mellan 80-100 km/h. |
|
| Lan ju vara lager fram också! Om det är lagret som kommer ljudet bli högra o högre. Och som sagt hastighetsberoende. | |
|
Får hålla ett extra öra på om ljudet blir högre och högre. Jag får tacka för svaren! |
|
|
Hur långt har bilen gått? Fick mitt hjullager på maskinskadeförsäkringen när bilen hade gått 11.500 mil. Tack Folksam. :-) |
|
|
Hade gått 10.030 när jag köpte den, har åkt cirka 400 mil. Garantin gällde bara i 3 mån eller 300 mil. Har Länsförsäkringar. Ska kolla i min försäkringshandlingar. Tack för tipset. |
|
|
Lycka till :-) |
|
|
Kan tillägga att det var ett hjullager. Höger fram. cirka 3600:- landade allt på. Var ingen idé å ta det på försäkringen då självrisken låg på 3000. Mvh Micke. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.