|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är dags att köpa en till bil nu inom närmsta tiden, och då vill jag återigen köpa BMW, separationen vara alldeles förlänge. Drygt 2 år. Nu till frågan, har jag förstått det rätt om det är årsmodell 14 som har euro 6? Isåfall, när blev det euro 6 på 3 serien? För de från 14 jag har kollat ser ut att ha euro 5. Men det lutar ändå åt 5 serien, men är ändå nyfiken på när ändringen kom. Mvh | |
| Beror väl på motor? | |
| Jo absolut, men just nu är vi mest ute till en familjebil så det blir väl det som är enklast att hitta,520 d eller 320 d | |
|
Läste i början av 2015 nånstans. Du får ju fram det via funktionen "fråga på annat fordon" |
|
|
När du miljöklassar bilen på Dekra.se blir det inte högre än euro 4 (grönt) ändå. Gjorde detta innan Tysklandsresan då de är rätt kinkiga i vissa städer. Det finns ju även ett andrahandsvärde med detta då de kan köras på alternativa bränslen då detta behövs typ rapsolja mm. Mvh Jonas B |
|
| Ja där av mina frågor, enligt car.info så har 520 d från 14 euro 6 och 520 d från 13 euro 5. Men visst kom det en lci 14 eller var det 15? | |
|
Har du "nya" motorn på 190 Hk är det euro 6 som gäller. Lätt att kolla bilen i fråga, Länk regnr, teknisk data, miljö och motor. där står: utsläppsklass. kan du lätt kolla vilken bil som helst. Mvh Jonas Brinell |
|
|
Tack! Från 2014 årsmodell är de euro 6. 184 hk motorn. Tycker dock de är märkligt att inte 3 serien har det på 14 modellerna, men får helt enkelt släppa det och acceptera att det är så, även om de känns märkligt. Ha en trevlig helg! Mvh |
|
| Kollar också på samma bilar men spelar det egentligen någon roll klarar man sig inte på euro5? | |
| Jo såklart man klarar sig, men som nybliven far så vill man tänka på miljön i den mån man kan, och eventuella stadsförbund för dieselbilar så är det ju prat om att euro 6 ska bli godkända att köra ändå. Förmodligen inte aktuellt i Sverige men utomlands. | |
|
är det euro6 med på fyllning av adblue, och euro5 utan? jag har euro6 och adblue behållare |
|
| Jag har euro 6 utan adblue. | |
|
tack brynet då vet jag |
|
| 520d 184hk -14 (facelift/LCI) är Euro6 utan Adblue. | |
| Men det var väl bara något år som det fanns vissa motorer som klarar Euro6 utan SCR-teknik? | |
|
Kravet är Euro 6 efter 1 november 2014. Crille |
|
|
Ska man gå på miljöaspekten så räcker inte euro 6. Bilen måste släppa ut lite i verklig trafik också. Det här har uppmärksammats en del i pressen på sistonde. T.ex. Volvo är urusla i verklig trafik. Bmw 520d av senaste modell är däremot riktigt bra. Hur det är med äldre 520d vet jag inte men vill man hålla nere utsläppen så är det med adblue som gäller. |
|
|
Länk Nu blev de mer aktuellt med euro 6 med eller utan adblue. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.