|
|
|
|---|---|
|
Funderar bara... Har en 520i som jag gjort en hel del på sedan mitt inköp 2015. Manuell vxl.låda. Snart 30000mil rullade. Bes + skattad...dvs körklar. Utr: M-ratt. Farthållare, c-lås . Ac är monterat från fabrik, dock ur funktion. Dragkrok. Fällbart baksäte. mm. Ej skinn.. Fräsch inredning,t.ex. inga slitna stolar som det brukar vara. Bl.a. bytt stötdämpare runt om(ej coilovers, vanliga stötdämpare(gas). Koppling bytt inkl. urtrampningslager. Servad sedan jag köpte den med det som ska göras...t.ex bytt bränslefilter, olja i vxl.låda + bakaxel, stift,luftfilter etc..x-antal motoroljebyten inkl oljefilter mm.mm. Generatorn är fräsch..nyrenoverad. Bytt framvagnsdelar + bakvagnsdelar(stag/bussningar)... Går väldigt stabilt på vägen och inga vibrationer. X-tra ljus monterat(3 st), bosch big knick med...faktiskt.. avstängningsknapp i kupén! :) Bromsar bytt runt om(skivor och klossar). Motorvärmare + kupéuttag finns..och fungerar. Mycket bra sommar och vinterhjul, alla på 15'' lättmetallfälgar. Mycket bra karossmässigt, inte speciellt rostig(väldigt fin kaross enligt mig iaf). Dock finns en skada i stötfångaren fram, spricka som är lagad/plastad(men sprickan syns ändå) + att en del innerskärmar fram är lite slitna/skadade. Vet att många ligger kring 10 papp, men jag anser ju att det är lågt satt för min vagn iaf.. Tror ni att den är osäljbar kring 15 000kr? Vill väl inte låta sniken, men 5000kr mer än en "standardsliten" E39 tycker jag den är värd iaf :) Visst, jag kan såklart prova att lägga mig på låt säga 16000kr och se vad som händer, men tror ni att det är att ta i? Mvh Janne. | |
|
Rent allmänt brukar sedan, bensinmotor mindre än 2.5l, ej facelift samt tyg inte vara några värdehöjare direkt eftersom man utesluter en hel del köpare. Tillsammans med att den rullat 30 000 mil så tror jag att det blir svårt att få 15000 kr. För 15000 - 20000 kr får man numera en helt ok 525i/530i facelift kombi med skinn och 25000 - 30000 mil. Min senaste E39 var en svensksåld 530i M-sport kombi manuell med 25000 mil på mätaren, hyggligt välskött och påkostad utan maskinella defekter, den gav jag ca 16500 kr för besiktigad och skattad. |
|
| Jag tror runt 10000 kr är rimligt | |
Lasse Karlsson |
Janne T! Tyvärr är det nog så att alla bytta slitagedelar osv, inte höjer bilens värde märkbart! De flesta som klan tänka sig köpa din bil, vill att dessa grejer ska vara gjorda för att ens fundera på ett köp! Det du kan göra pengar på är ju: gott om "bra" utrustning, attraktiv modell, o mkt bra/kanonskick kontra antal mil. 30000 mil gör knappast att köparna kommer "springandes"! Tror också på runt 10 papp, kanske! Ett tips blir ju att behålla bilen, o köra tills det "rasar"! Tror du blir mer nöjd med detta spår kontra att sälja, med tanke på allt du lagt ner på bilen! Lycka till!! modolasse |
|
Jo...blir nog svårt att få ut det man egentligen vill ha för att känna sig någorlunda nöjd med försäljningen. Kan väl tillägga att vinterdäcken är superfina Hakka 8 205/65-15, köpt i fjol + Vredestein sportrac 5 sommardäck i samma dimension(och i liknande skick) köpta ungefär samtidigt med vinterhjulen.. En köpare behöver inte göra ett skvatt som bilen står nu..bara tanka och köra :) Hmm...marknaden styr och jag får väl fundera en stund till om det ens är lönt att sätta ut den till försäljning, för bra bil till för lite pengar helt enkelt. Har varit(och är) en bra vagn att mysa runt i när M5:an står och väntar på bättre väder :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.