|
|
|
|---|---|
|
Har en uppsättning m3 fälgar med 245/40-18 och 265/40-18. Kan jag använda dessa däck utan problem. Eller får antisladdsystemet fnatt? Mvh | |
|
Rullomkrets 245/40-18 = 1970 mm Rullomkrets 265/40-18 = 2018,26 mm ("Verklig" omkrets beräknad med faktor 0,96 enligt Länk ) Skillnaden är 2,45% så det borde väl gå bra? Någon som vet mer exakt hur mycket det får skilja fram/bak på just den här bilen? |
|
|
Tack för svar. Vet någon om 2,45% är inom marginalerna? |
|
|
I sina tidigare kataloger hade STRO tabeller över VERKLIG dynamisk omkrets. Tyvärr har man tagit bort den informationen. Jörgen |
|
|
Har för mig att jag har 245/45-18 fram och 275/40-18 bak original. så springer du på 45-profil fram så funkar det. ha det gott Fredrik. Mvh Jonas B. |
|
|
Spelar det verkligen någon roll? För du nollar systemet när du sätter på däcken och då bör väl du få nya referensvärden för antisladden både för fram och bak. Så resonerade i alla fall jag när jag på min bakhjulsdrivna F13 gick ner från 245/35-20 till 245/30-20 på framdäcken. Det ger en minskning på 3,7% vilket fungerar utmärkt. Bakdäcken ligger kvar på originaldimensionen 275/30-20. 30-profilen ger väl lite gummi, men jag fick däcken för kaffepengar av en Audiförare med fyrhjulsdrift som beställt fel profil. Och i kombinationen med fyrhjulsdrift fungerade det inte för honom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.