AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
573

Telefon problem 728 96:a

Har problem att lagra telefonnummer i minnet.
Jag använder ett Europolitan tvillingkort.
Har någon haft samma problem ?
HO
28
HO
BMW 530e -21 M-sport
Prova först med en polares simkort som har Europolitan. Blir det ingen skillnad så kanske jag har svaren...
Europolitan har bara 3 volts simkort, din bil är anpassad för ett 5volts kort. Prata med Europolitan om de kan skaka fram ett 5 volts kort.

//H
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Jag hade samma problem i en 528 97'a när jag gjorde enligt instruktionsboken. 3 månader senare provade jag igen och då funkade det utan problem. Vet inte om jag gjorde någon manöver fel första gången, men jag tror inte det... Jag har Comviq som leverantör, någon som vet om det är någon skillnad?? Kanske motorn ska vara igång för att ge mer kräm?
Nu funkade för mig också efter ett antal månader,
men däremot så funkar det inte för mig att få upp
de namn som man lagt in i Directories. När jag trycker
på knappen R/T på ratten så får jag INGA NANM INLAGDA.
Något mer man ska göra ?
St
1.089
Stente
Då har det väl uppenbarligen inte funkat, eller!? När du kör sista kommandot vid lagring ska det komma upp vilken minnesplats numret är lagrat på på kortet. När det väl är lagrat trycker man på R/T och bläddrar sedan i telefonboken genom att flippa med upp/ner pilarna på ratten. Det konstiga i ditt fall är att du får upp meddelande om att inga namn är inlagda. BMW har nämligen lagt in nummer till bl a BMW vägtjänst etc i telefonen (OBS ej på kortet). Har du plockat bort dessa?
Nej, jag har inte plockat bort något.Jag ser på
displayen att det jag lagrat finns i directories,
därifrån kan jag också välja att ringa dom numren,
men inte ifrån ratten.
St
1.089
Stente
Jag har kollat på min egen nu och det är faktiskt samma sak på den. Verkar som att man måste plocka fram dem man lagt in själv på lcd-displayen. Dessutom, när man valt nummer i lcd-displayen kan man inte trycka på lurknappen på ratten utan måste använda lurknappen ovanför lcd-displayen för att ringa upp. Klart puckat, någon som har lösningen?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag har lagrat numret i kortet med en separat dosa ifrån datorn SImmanager, typ kostade 280 spänn -97 när jag köpte den. Då funkar kortnumren från ratten.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Fick det att funka i helgen. Man måste lagra numren
på minnesplats över 100.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.