AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.093

Diagnosverktyg för Bmw modeller!?

Hej!

Hörde talas om en kille som haft möjlighet att köpa VAG avläsningsutrustning till sin bil med samma möjligheter till åtgärder och uppdateringar som vilken VAG verkstad som helst.
Programvara och ansl kabel att köras i egen dator för runt 5000 Sek.

Finns den möjligheten även till Bmw modeller?

Vad heter det och vart får man tag i det isf!?

Mvh Peter
VAG COm fungerar för VW, Audi, SEAT och Skoda. En stor fördel är om man köper den i Sverige så är språket svenska. FÖr BMW finns Carly för överkomliga pengar. JAg har inte använt min Carly så mycket eftersom det inte funnits nåt större behov ännu.
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Fast i ärlighetens namn kan du inte göra så mycket med Carly förutom läsa/radera felkoder och koda "lättare" grejer så inget TS beskriver.
Om man nu önskar samma motsvarighet till Bmw som VAG kan göra, vilket bör man köpa då och vart får man tag i det!?

Mvh Peter
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Inpa är ju ett billigt och bra alternativ till E-serie bilar men inte till F-serie.
finns på bl.a här (jäv) Länk
Till nyare BMW brukar det pratas om ISTA/D och ISTA/P, diagnos respektive programmering. Stora filer dock och verkar rörigt att installera.
Sen har vi E-SYS som jag inte har riktigt kläm på men där kanske någon kan fylla i.

Mvh Ola

Min bil:
Länk

De
143
Dez_
520iA Touring -14
Jag har VAG-Com sedan flera år. Måste påpeka att man inte alls kan göra samma sak som en VAG verkstad. Mjukvaruuppdateringar tex är inget som finns.

Har nyligen skaffat Carly till min BMW så jag har ingen större erfarenhet än, men i grunden är det ju samma typ av saker du kan göra där, fast inte lika mycket.
@Dez, menar du att VAG och Carly är ungefär jämförbart!?

Hur mycket behöver (vilka saker) man till Carly och vart är det bäst att handla?

Mvh Peter
Visa användare
2.331
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Länk
Länk

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
De
143
Dez_
520iA Touring -14
@Burne

VAG-com är betydligt mer kompetent/täckande (Min personliga uppfattning efter att ha klickat runt i Carly ett par ggr). Men som sagt uppfattar jag funktionerna som liknande (felkodsläsning, kodning, parametermonitorering, serviceåterställning...).

När EMS:en på min Audi gav upp var det bara att åka till en auktoriserad verkstad trots VAG-com.

Så för att komma vidare, ska man köpa Carly eller Inpa eller något annat!?

Mvh Peter
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Inpa! Carly tar betalt för vissa saker som du ska utföra. Vilket jag tycker e rätt sjukt när man köpt programmet. Dessa saker dom tar betalt för gör du enkelt i Inpa.

Ska du ha mer avancerat så:Länk
@gaspo, Tack för tipset, vart är bäst att handla Inpa och hur mycket behöver man köpa? Körs det i egen dator?

Mvh Peter
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Gamla versioner
ej up to date
@bianca, gamla versioner av vad??

Mvh Peter
Bi
3.797
Bianca

VAD tror du?!:)
Rheingoldusa
ISTA,länken som du länkade till

ISTA-D Version 4.05.31:English,Dutch,Russian

ISTA-P Version 3.56: English,Dutch,Spanish,French,Netherlands,Russian
-------------------------------------------------------------------------
Senaste är,jag uppdaterade för nån vecka sedan,
ISTA-D 4.07.22 Svensk språkversion
ISTA-P 3.62.4 Svensk språkversion (Expert Mode)
Bianca, Vad tror du själv...har inte länkat till något överhuvudtaget, läs gärna igenom inläggen i sin helhet.
Bi
3.797
Bianca

Ber om ursäkt Burne...mitt fel!!!!!

du har rätt,läste lite för snabbt där:)
Några nya erfarenheter?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.