AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.246

BMW 320 dA xDrive 2016

pe
61
peora
BMW 520d xdrive 2016
Hej!

Jag är sugen på att köpa en BMW 320 dA xDrive Touring Model Sport -16. Har den M-pkt eller vad betyder annars Model sport. Vad tycker ni annars om en sån bll.Jag har aldrig haft en 3serie

peora

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Är det "sportline" du menar?

I så fall är det ett utrustningspaket som innebär vissa delar/detaljer, varav sportstolarna är den viktigaste "posten" i paketet.

I övrigt är det mest relativt små kosmetiska detaljer i inredning och exteriört som skiljer.

Sportline har ingen automatisk koppling till t ex. sportchassi eller liknande.

Sedan finns det ett antal "M-sport" och "sport" tillval som kan betyda olika saker...

För att vara säker på exakt utrustning i aktuell bil, bör du göra ett utdrag på bilens utrustningslista - kan enkelt göras via olika "VIN-decoder" på nätet om du har bilens chassinummer (oftast behövs bara sista sju symbolerna).

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Model Sport är inte samma sak som M-sportpaket. Model Sport går inte att kombinera med M-sportpaket så nämnda bil saknar det.

Om du inte kör mycket per år (>1500 mil) skulle jag funderat på en bensinare istället. Den fyrcylindriga dieselmotorn låter som en traktor och BMW har mycket problem med avgasreningen på dessa motorer, där framförallt EGR-ventilen krånglar.
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
Första gången jag håller med Chris!
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Gå in på bmw.se så ser du vad som ingår i de olika paketen och skillnaden mellan sportline och M-sport.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Är det inte så att det hette "Sportline" på F3x pre lci och så blev det "Model Sport" på lci?
pe
61
peora
BMW 520d xdrive 2016
Hej!

Tack för hjälpen. Det lutar åt att jag köper en 2017 med M-sportpaket. Är det någon som har en sån och kan berätta för och nackdelar med bilen.

peora

Det kommer utannonseras en ny 3-serie inom kort, om du då fortfarande är sugen på nuvarande generation så brukar det då vara riktigt bra rabatter
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Stenback: Det är snarare så att Sportline (7AC) är en del av Model Sport (7LD). Men i praktiken är de samma då det inte går att välja det ena utan det andra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.