|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är sugen på att köpa en BMW 320 dA xDrive Touring Model Sport -16. Har den M-pkt eller vad betyder annars Model sport. Vad tycker ni annars om en sån bll.Jag har aldrig haft en 3serie peora | |
|
Är det "sportline" du menar? I så fall är det ett utrustningspaket som innebär vissa delar/detaljer, varav sportstolarna är den viktigaste "posten" i paketet. I övrigt är det mest relativt små kosmetiska detaljer i inredning och exteriört som skiljer. Sportline har ingen automatisk koppling till t ex. sportchassi eller liknande. Sedan finns det ett antal "M-sport" och "sport" tillval som kan betyda olika saker... För att vara säker på exakt utrustning i aktuell bil, bör du göra ett utdrag på bilens utrustningslista - kan enkelt göras via olika "VIN-decoder" på nätet om du har bilens chassinummer (oftast behövs bara sista sju symbolerna). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Model Sport är inte samma sak som M-sportpaket. Model Sport går inte att kombinera med M-sportpaket så nämnda bil saknar det. Om du inte kör mycket per år (>1500 mil) skulle jag funderat på en bensinare istället. Den fyrcylindriga dieselmotorn låter som en traktor och BMW har mycket problem med avgasreningen på dessa motorer, där framförallt EGR-ventilen krånglar. |
|
| Första gången jag håller med Chris! | |
| Gå in på bmw.se så ser du vad som ingår i de olika paketen och skillnaden mellan sportline och M-sport. | |
| Är det inte så att det hette "Sportline" på F3x pre lci och så blev det "Model Sport" på lci? | |
|
Hej! Tack för hjälpen. Det lutar åt att jag köper en 2017 med M-sportpaket. Är det någon som har en sån och kan berätta för och nackdelar med bilen. peora |
|
| Det kommer utannonseras en ny 3-serie inom kort, om du då fortfarande är sugen på nuvarande generation så brukar det då vara riktigt bra rabatter | |
|
Stenback: Det är snarare så att Sportline (7AC) är en del av Model Sport (7LD). Men i praktiken är de samma då det inte går att välja det ena utan det andra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.