|
|
|
|---|---|
|
Försöker sälja min pappas bil på blocket: Länk Har fått kanske 30 svar på annonsen. Men bara oseriöst. Endast nysvenska intressenter som bjuder 90k eller mindre för bilen. Nån snubbe hade inga pengar o fick inget lån men vill köpa bilen iallafall. Har sålt andra bilar men det här är värre än tidigare. | |
|
Bara o vänta tills rätt spekulant dyker upp, alternativt sänka priset om inga bud i närheten inkommer. Det är ju så generellt idag att många bilhandlare hör av sig med skambud med förhoppningen att kanske tjäna nån krona. Och uppenbarligen lyckas dom väl ibland som det är ett återkommande fenomen.. Bara o säga nej tack vänligt men bestämt. |
|
| Hade själv en bil till salu för ett tag sedan. Bara en massa trista skambud. Tillslut lämnade jag in den på netbil. 10k mindre än vad jag begärde på blocket blev slutpriset. Så kvd eller netbil kanske kan vara ett alternativ? | |
|
Sålde svärfars Audi nyss.Det var en Audi A6 sedan. Blev nedringd av nysvenskar! Bara en med svenskt namn som bjöd sämre. Sålde till en nysvensk utan problem. Sedanbilar verkar vara populära bland nysvenskar! Däremot tror jag att du ligger lite högt i pris! Lycka till med försäljningen! |
|
|
Det som kan försvåra försäljningen av en sådan bil är nog dels att kundgruppen för hybridbilar kan vara lite mindre än för "vanliga" dito. Men framförallt tror jag att prisläget (oavsett om det är rätt eller fel för bilen i fråga - där har jag ingen uppfattning) gör att många spekulanter faller bort automatiskt när det inte finns möjlighet till finansiering direkt via säljaren. Så att lämna bilen till någon seriös förmedlare kan kanske underlätta även om man förlorar lite på det. Tänk bara på att det kryllar av oseriösa bilförmedlarskojare som kan försöka blåsa dig på bilen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Maila så ringer jag upp får nog många att avstå. | |
|
Audi/VW/BMW- och Mercedes-sedaner är som gjorda för att bli nerringd av dessa s.k. nysvenskar som tyvärr alltför sällan förstår hur man för- och beter sig på ett civiliserat sätt. |
|
|
...men nu handlade det ju om en Lexus! ;) I övrigt får man givetvis räkna med att både seriösa och tyvärr en del oseriösa personer kontaktar en om man annonserar - det är väl en del av "spelet". Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.