|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Har sökt men inte funnit det jag letar efter. Det har uppkommit fel med min airbag. Har kollat felkod och det har visat sig vara "Rattslingan" det är fel på.? Vad innebär det och vad behöver jag göra för att åtgärda de? :) Mvh, Jimmy. | |
|
Finns säkert någon här som har ett annat svar, men hade jag haft fel på airbag tror jag faktiskt jag skulle lämnat eller ringt in på BMW själv... Åtminstone för svar på din fråga och prisförslag. |
|
|
Lämna på BMW hade nog faktiskt varit det sista jag skulle gjort. Upplagt för en saftig kostnad och "hitte på fel". Man är ju nyfiken på om du hade något tillhörande nummer på felkoden. Det är nästan ett måste i sådana här fall. Om man skall döma efter casen här på forumet så har det varit relativt vanligt med släpringar som har behövt bytas. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Nja, BMW är ju som sista utvägen.. Tänkte jag skulle få en hint om vad det kunde vara. :) Absolut skulle de underlätta med koden i fråga. Bara man kom håg den ändå! ;P Är en felkodsläsare från carly nåt att rekommendera? Av de jag läst så verkar den bra! Vad innebär "släpringar"? :) Mvh, Jimmy |
|
|
Släpring är typ som denna (spakarna kan man flytta över) Länk Det är den del som överför information mellan ratt och bil. Vad beträffar felkodsläsare så hade jag föredragit BMW scanner i detta fall. Den är grym när man fixar med airbag. Det finns tom funktionalitet att koda bort airbags på ett enkelt sätt. Finns bl.a här (jäv): Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Aha! :D Då hänger jag med. Får man ut felkoder med den också? Hittade faktiskt den annonsen när jag gick in på din bil på garaget å kika. Verkar som en vettig manick. :) för övrigt, tjusig bil du har :) Mvh, Jimmy |
|
|
Jaja felkoder och rubbet. Tackar för det med bilen, den ser nästan lika bra ut idag men nu börjar den bli väl inkörd med sina 34000 mil. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Grymt! Såg du hade en annan grej också, inpa eller vad hette den? Vad var det för grej? I vart fall så önskar jag isåfall köpa en sån där bmw-scanner:) Hoppsan! Inte illa :) Mvh, Jimmy |
|
|
Inpa är mycket bra också Eriksson, skicka ett meddelande på blocket till mig så tar vi det vidare där. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.