|
|
|
|---|---|
|
Tycker mina bromsar vibrerar lite, inte mycket. Om jag ligger i 120-140km/h och bromsar lite lätt kan man se ratten vibrerar lite. kan det gå på garantin? den är 1.5år gammal mvh | |
|
eftersom det är vid så pass hög hastighet som detta uppstår så måste det vara skeva bromsskivor , eller så är aldrig bromsklossar bytade på bilen ? Kanske du har bromsat väldigt hårt och ofta på motorvägen när du kör av vid avfarterna ? jag tror det inte beror på fel på framvagnens bussningar eller hjulinställning eftersom bilen är så ny.. det är ganska lätt att kolla om bromsskivan är skev...det brukar gå lagom trögt att snurra däcket på när du har pallat upp bilen ... om hjulet snurrar lättare på vissa ställen så är det bromsskivorna som är väldigt skeva... det var en kompis till mig som grejade med bilar som sa detta....du kanske inte märker det på detta vis eftersom du upplever "bara lite" om det ska bytas bromsskivor så ska du köpa sportigare varianten tycker jag ..t.ex Zimmermann har bra skivor....köp inte Brembo "original" då får du samma problem igen om du kör fort och bromsar hårt... vette tusan om detta går på garanti...bromsskivor och BMW är nog något som ofta blir diskussion |
|
|
har inte bromsat hårt alls,,,ofta rullat mest in till stoppen för att spara beläggen. inte bytt beläggen heller originalbelägg. bilen har rullat 4000mil |
|
| Du ska bromsa hårt minst en gång om dan, och se till att bakbromsarna tar i ordentligt också, annars får du byta bromsbelägg och skivor ännu tidigare. | |
|
Ja, det vet jag Kaparn. De ser fina ut skivorna. frågan är om de kan bli ett garantiärende? |
|
|
Det går säkert på garantin. Hade liknande problem på en begagnad BMW för några år sedan, de bytte skivor gratis, inget snack. Sedan får du två års garanti på de bytta skivorna. /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.