AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.372

Råd gällande köp av F31 330D

Tjenare!

Sitter och letar efter en F31 330D men har svårt att hitta något som jag blir nöjd med.

Har hittat några men finns alltid något som fattas utrustningsmässigt eller liknande.

Har dock nu hittat en som jag gillar men enda som jag funderade över är att den har ett gult/orange OK på en service.

Vilket jag antar betyder att dom inte servat i tid? Hur mycket vikt ska man lägga vid en sån grej?

Bilen har rullat 4668 mil och den servicen som hade gått över tiden var vid 2108 mil, vet inte hur mycket försent det är. Servicen efter är gjord i tid och vid 2873 mil.

Kan de bli problem med garantier om de av någon anledning skulle hända något allvarligt som ett motorras och man behöver använda sig av försäkring?

Länk till annonsen de gäller Länk

Mvh, s3nap.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

I det här fallet är det nog bara "tiden" som gått över då det är två års intervall eller 3000 mil på oljan, den är ju ändå bytt vid 2100.

Det blir ju väldigt tydligt med elektronisk bok, hade den haft vanlig bok så hade bara pedanten reagerat.
Ja du har nog rätt. Jag trodde första servicen var lägre milantal än 3000 mil men de är nog inte så nu när jag jämför mot andra bilar på blocket.

Kan nog kanske bli en närmare titt på denna.

Verkar priset lagom? Aldrig köpt en så här dyr bil innan så vet inte riktigt hur mycket man kan försöka pruta heller.

Mvh, s3nap.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Det finns ju nån någorlunda likvärdig privat för 320, och några med lite mer mil för ca 300. Utan M paket går det att hitta en bra bit under 300..350 tror jag dock är väl i överkant.
För mig är de ett krav att det är M-sport paket, sen vill jag gärna ha så mycket utrustning som möjligt såklart men svårt att hitta! Tycker det är rättså lite f30 330d ute generellt?

Har börjat snegla lite på 328i, man får ju en rättså mycket nyare bil/lägre mil i jämförelse med en 330d. Eventuellt 335i men har inte sett en enda i min prisklass som är M-Sport(typ upp till 350, men då får de va en extremt bra bil!).

Anledning till 330d va ju mest för hyfsad effekt men ändå rättså snål bränsleförbrukning. Men man blir ju lite smått avskräckt när man läser om alla dieselförbud som dom vill införa. Är ju inte kul om man köper en bil nu och skall byta bort om 5 år eller något och värdet har gått i botten pga något miljökrav.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Du har i stort sett likvärdiga prestanda på en 328i och det är större utbud att välja på. Och 75 tkr billigare. För de pengarna kan du fylla många tankar med bensin och dessutom ha pengar kvar till annat. Även en 335i bör du kunna hitta för 350 tkr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.