AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.155

Byte av motor, 120d -08 (E87)

Jaha, då har jag fått domen. "du måste byta motor"! 22 000 mil, det var vad kamkedjan mäktade med. Kamkedjan har visst ställt till det för fler än mig.
Hjälp mig, hur ska jag tänka? Hur ska jag göra?

Begagnad motor på skroten kostar en bit över 20 000 kr. Lägg till arbete på säkert 10 000 kr.
Fått tips om motorer på Ebay, men är det något att lita på? De motorerna kostar ungefär hälften av skrotens motorer.

Andra tips?

Tack på förhand.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag vet ju inte vilken motor du tittat på, vare sig i Sverige eller på Ebay så jag vet ju ingenting om de aktuella exemplaren men jag resonerar ju så här.

En utbytesmotor är ju en chansning vilken du än köper så jag undrar vad för slags blåsning du är rädd för att råka ut för om du köper en motor på Ebay som du skulle vara immun mot om du köper den på en bilåtervinning? Eller vad för slags blåsning skulle du vara immun mot om du köper på Ebay? Du kan ju bli precis lika blåst på en rishög om du köper i Sverige likaväl som om du köper i från Tyskland.

Varför inte lämna in den kassa motorn till en välrenommerad bilverkstad som kan renovera motorn?

Min egen erfarenhet är dock att jag ALDRIG blivit lurad på pris, frakt skick eller kvalitet när jag köpt 850-grejer från en uppsjö av olika säljare från Tyska Ebay, men blev lite halvt lurad en gång när jag köpte en klimatpanel från en svensk bilåtervinning genom Bildelsbasen.
Tack. Vissa på Ebay skriver att de har garantier.
Men, att renovera nuvarande motor. Kan det vara lönsamt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.