|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Haha, ja.. Antar att ni har CB båda två? Är rädd att repor framtäder mycker tydligare på CB än på MG som är en rätt förlåtande färg för en bruksbil. |
|
| Nä, jag har GS - tycker den funkar bäst med shadowline samt så kommer M Sport mer till sin rätt där. Men jag var grymt nära att köra CB, i rätt solljus så är den oslagbar. | |
| Hade MG innan och tvekade länge vilken färg jag skulle ha på nuvarande. Valde efter vilken färg jag gillar mest på sin bästa dag. Blev CB utan tvekan, lämnar ändå in bilen för all tvätt osv så det är egentligen inga problem | |
|
Vart en sväng till handlarn idag och beundrade båda färgerna, men det lutar åt MG.. Provkörde en till 30i motor idag (330Xi), denna hade bara gått 30 mil och var märkbart tröttare än den 430i jag körde igår. Enligt handlarn så är det en inkörningsperiod på 600 mil med reducerad motoreffekt till 80% och det är den skillnaden jag känner. Är det verkligen så? Det är farligt att gå in till handlarn och kolla, nu vart man ju sugen på M-sport bromsar och glaslucka och brun dakota läder, vafan liksom.. Bromsarna kan man ju fundera på, glastak och lädern går dock bort.. koastar mer än det smakar. Specen hittills: - 430i RWD, sportautomat - M-sport - 19" 704 bicolor - Connected paketet - Bortval lines emblem - Dragkrok - Backkamera - Svankstöd - Rattvärmare - Tonade rutor - Hifi - Multifunktionell instrumentdiplay - Hexagon/alcantara klädsel - Aluminium/hexagon interiörlist Det jag velar på är - Automatisk avbländbara inner & ytterbackspeglar (det är infällningen av backspeglarna jag vill åt, resten skiter jag i egentligen) - M-sportbromsarna |
|
|
Det där med 80% motoreffekt är 100% skitsnack. /Jonas |
|
| Vad är det för skröna om 80%!? Aldrig hört nå liknande. | |
|
Skippa automaten, roligare att växla själv på en bensinare. |
|
|
Tyckte också det lät konstigt, skillnaden ligger nog i att den idag var en X-drive, troligtvis inte tröttare, utan bara en annan känsla. Njae, Automat blir det nog, det är inte så kul att åka i Stockholm, innanför tullarna med manuell låda varje dag. Men annars håller jag med dig. :) |
|
|
Automatiskt avbländbar innerbackspegel är värt att överväga. Att behöva blända av innerbackspegeln manuellt känns väldigt omodernt. Alla backspeglar på min bil har automatisk avbländning och det är en fröjd att slippa bli bländad i ytterbackspeglarna utav alla bilar som har felaktigt inställt halvljus. Skulle definitivt välja till det igen vid nästa bilbyte. |
|
| RWD bilen hade väl m-sport-chassit? X-drive har vanligt chassi, det är rätt stor skillnad faktiskt, kanske det som lurat dig. | |
|
Tja X-drive väger en hel del så det kan förklara att den känns slöare, är nog inte enbart en känsla. Har faktiskt själv beställt en 430i GC (Rwd och manuell - givetvis!) leverans om 10-14 dagar. Hade i princip bestämt mig för en 330i touring men prisskillnaden mot 430i var minimal med motsvarande utrustning. M-sport kostar 40' till 3-serien men "endast" 18,5' till 4-serie GC trots samma innehåll som det verkar. Konstig prispolitik? Tycker att GC känns lite roligare/exklusivare och nästan lika praktisk så det fick bli en sån istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.