AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.391

Synpunkter på annons.

thekinglives
Försöker sälja bilen (Länk

Det är rätt så dött med spekulanter, Har jag en dålig annons eller har jag bara övervärderat bilen?

Gärna synpunkter.
thekinglives
Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Helt OK annons med lite förbättringspotential:
- antal ägare
- service-/reparationshistorik
- fotografierna skulle varit tagna i bättre ljus. För stor skillnad mellan de ljusa och mörka partierna.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Instämmer med Kane: Helt okej annons med lite förbättringspotential.

Utomhusbilderna tycker jag är rätt bra. Det verkar ju ha varit lite skugga när du tog utomhusbilderna och sen så tittade solen fram mellan molnen när du skulle fota interiören så kontrasterna blev väldigt skarpa vilket inte blir så bra. De kanske behöver vara lite skarpare dock. Ett tips är att fota interiören inomhus, ex i en tvätthall eller liknande. Utomhusbilderna behöver ju egentligen bara ha lite mulet väder för att det skall bli bra. Om det är mulet så blir ljusflödet jämnt och bra.

Sen hade jag poängterat att bilen är fri från barn, djur, rökning mat och dryck, om den nu är det. Några snygga interiörbilder visar dessutom att så är fallet.

Personligen hade jag nog inte tagit med hela utrustningslistan, eftersom de flesta 740d ändå är utrustade med det mesta och kanske så hade jag bara skrivit det som är lite ovanligare i utrustningsväg.

Däremot uppskattar jag att du skriver ditt namn och ditt telefonnummer; personligen gillar jag inte bilägare som tror att jag tänker begära audiens för att få ringa på en bil.
thekinglives
Tack för era tips.
Håller verkligen med om interiörbilderna. Ska testa att ta lite nya inomhus.

Kan inte skriva att bilen är barnfri och en eller annan "happymeal" har nog intagits
också;)

Antal ägare skall jag också lägga till.

Service/reparationshistorik, hur detaljerad skall den vara? är lite orolig att det blir
en novell, 7 serien är en härlig bil men tyvärr inte felfri:)

igen, tack för era synpunkter.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tycker du kan stryka vissa orelevanta saker i utrustningslistan, se nedan. Det som är på tyska bör du översätta till svenska eller engelska. 3 olika språk i en annons riktad till en svensk känns lite väl...

S1CB ACEA / CO2 scope
S1CD Brake Energy Regeneration
S2SU BMW LA wheel, star spoke 250
S6AA BMW TeleServices
S6AB Control, Teleservices
S7U9 Omission of BMW Service Inclusive
S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE
S8SC Telematics access request,country-spec.
S8TL TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV
S8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST
S230 Extra package, EU-speciifc
S320 Deleted, model lettering
S322 Comfort access
S428 Warning triangle and first aid kit
S494 Seat heating driver/passenger
S536 Auxiliary heating
S548 Kilometre speedo
S612 BMW Assist
S615 Extended BMW Online Information
S616 BMW Online
S698 Area-Code 2 for DVD
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S850 Additional Export tank filling
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S934 WINTER TYRES ON LT/ALY WHEELS
Lasse Karlsson
thekinglives!

Fin bil! Men ställ in dig på att det kan bli svårsålt. 740 är ingen vanlig "svenssonbil" o tänkta köpare säkert inte speciellt många. Regnr ligger ute, så antal ägare, besuppgifter osv, behöver du inte bry dig om! En intresserad, kollar upp bilen hur lätt som helst själv!

Helt ok bilder! Schysst natur, o bra bilder på det väsentliga! Är sånt oerhört fokus på detta Forum, att det ska va massor med helt fantastiska bilder, från alla tänkbara håll osv osv! Gör så här: Om nån hör av sig o verkar seriöst intresserade, tar du lite extrabilder o sänder över till densamma! har själv ett antal ggr lagt ut bilar på Blocket o trots att jag lagt ut info om allt om allt, så finns det alltid dom som tycker att annonser är undermåliga osv osv.

Bilen ser fin ut! Regnr finns för att kunna kolla upp den! Att sedan kolla upp vad som är standardutrustning, på en 740 osv, gör man ju lätt som en plätt tex på detta Forum!

Jag menar att lägg inte för mycket tid på den perfekta annonsen, som tilltalar alla! Du får inte tillbaka jobbet o tiden du lägger ner nånstans! jag lovar! Utan ha kvar annonsen som den är! det kommer funka, bara du hittar "rätt" köpare! Mern som sagt: ställ in dig på att det kan ta lite tid, att du kan få kontakt med "tveksamma" typer som bara vill göra den "ultimata" affären, tokpruta osv! Passa dig också för div "bilförmedlare" som bara vill försöka sno din bil osv!

Pratar utifrån god egen erf av allt detta! Har sålt flera "svåra" bilar M5 olika m,odeller, 550, 750, 530 mfl och kan säga att det har hänt en hel del ism detta! Så mitt sista råd blir: ta det lugnt, vänta in rätt köpare, o ha is i magen! så kommer du göra en bra/smidig affär med din fina bil!!

Lycka till!!

modolasse
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Som svar på frågan om hur noga du skall vara med servicehistorik så tycker jag kort och gott det räcker med "servad enligt verkstadens instruktioner på BMW-verkstad med några smärre modelltypiska fel lagade av fackman". Om det nu stämmer?

Att du bytt det ena eller det andra eller vilka oljekvaliteter du använt är helt ointressant, likaså om du bytt luftfilter och det ena med det tredje.

Du kanske kan nämna om det ingår vinter/sommarmattor, och vinterdäck och vilken fälg dessa är på och ungefär däckmönster på vinterdäck.

I övrigt instämmer jag med Lasse Karlsson, den perfekta annonsen ger nog inte särskilt många fler spekulanter utan de som är intresserade av en 740d vet ju ändå vad det är för bil.

För övrigt uppskattar även jag att man ser regnumret, så jag kan ta redan på saker själv innan jag ringer.

thekinglives
Grelle: gjorde det enkelt för mig och kopierade bara utrustningslistan från en "VIN decoder" sajt.

Lasse: Tack för tipsen, är nog som du skriver, man får ha lite is i magen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.