AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.085

F11 Flera felmeddelanden samtidigt. EDC, luftfjädring, däcktrycksindikation?

Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Hej.
Kort historia.

Min bil var med om en trafikolycka (ej vållande) Och har gått in och ut på verkstad för diverse backjobb. Vart inlämnad 5-6ggr allt mellan några dagar till två månader per gång. + 6 ggr där jag vart där och uppvisat fel.
Tillslut har dem mer eller mindre fått ordning på bilen. (Nej jag har hur konstigt det än låter inte erhållits någon kompensation tvärt om har dem tagit sönder en kontakt som dem inte vill bekosta, smutsat ned inredningen...)

Ca 10 mil efter krocken uppkom flera felkoder alla kom samtidigt och efter att bilen gick över ett farthinder.
Jag menar på att Bilia eller FB skall betala då allt uppkom kort efter krocken, dem menar självklart tvärt om. (Alla skyller betalningsansvar på varandra) Där står jag nu, tog ut en bil efter 7 månader på verkstad med diverse felmeddelanden.

1. Punkteringsindikatering (RPA) Ur funktion.
2. Dynamisk stötdämparkontroll Nedsatt körkomfort
3. Nivåreglering ur funktion. Markfrigång och kurvegenskaper eventuellt försämrade.

Bilia har bytt luftkompressor (Trasig i krocken) samt luftbälg höger bak (dem hade sönder den vid ett av alla backjobb)

Jag har bytt båda nivåregleringssensorena bak.

För tillfället står bilen i normal höjd, osäkert om Bilia kanske har lagt den där, sedan kopplat ut kompressorn. Tidigare stod den ibland till höger, ibland till vänster, ibland hög bak. Felet uppkom strax efter krocken hade blivit "reparerad" och har förvärrats.

*LÄMNA ALDRIG BILEN PÅ BILIA I SÖDERTÄLJE*

Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Finns det någon modul eller liknande som kan ge dessa fel? Alla kom som sagt samtidigt efter ett farthinder. Svårt att tro att det är fel på allt detta i verkligheten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.