|
|
|
|---|---|
|
Tjena autopoware nu har jag klantat behöver lite hjälp. Köpte en 540 99a för ett par dagar sen. märkte rätt fort att när man körde på låga varv att bilen gick oroligt och blubbra lite kraftigare accelerationer från låga varv. misstänkte direkt LMM så ja öppna motorhuven på tomgång och drog ut kablen för att se om motorn gick annorlunda... motorn dog så fort ja drog kablen och jag belv orolig och stoppa i den igen och starta bilen igen, nu går bilen MYCKET sämre med LMM inkopplad än innan jag drog ut den med motorn igång. frågan är om något gick sönder när jag drog LMM kablen med motorn igång? däremot fick jag dra bort LMM kablen igen för att motorn blubbra för mycket med lmm inkopplad. Problemet jag hade från början som jag ville lösa försvann dock helt nu med LMM borttagen... Någon som har ideer vad som kan ha hämt? | |
|
Hej, Av vad du beskriver, är LMM ganska säkert slut, förutsatt att kablaget är helt. Men den gick inte sönder p g a ditt test. Det är ju ett helt normalt förfarande. Att motorn stannade och sedan gick åtskilligt sämre, kan jag inte förklara. Däremot är det ytterligare ett tecken på en dålig LMM, att motorn går betydligt bättre utan den inkopplad, dock till priset av ökad törst och ökade utsläpp. /Lennart |
|
|
tack, har även gått över alla slangar osv EFTER Lmm och alla verkar hela och fina, det konstiga är att bilen gick ändå hyffsat bra med lmm inkopladd frånbörjan, och efter jag kopplat ur och in den en gång så går den så dåligt med lmm inkopplad att det är bättre att köra utan den |
|
| Utan lmm inkopplad kommer katten att ta slut så fixa en ny (original) så fort som möjligt. | |
| japp misstänker det med, är det för den får så sjukt fet blandning? | |
| ja och pirat-lmm brukar inte funka inte heller rengöring. | |
| Varför skulle katten ta slut utan lmm inkopplad? | |
|
Anledningen till att den går dåligt när den kopplas in är att den måste adaptera värden igen som erhålls av lmm till skillnad mot när den är urkopplad gå på förprogrammerade värden. Koppla in vilken obd2 läsare som helst, där kan du se värden från lmm. |
|
|
Anledningen till att den går dåligt när den kopplas in är att den måste adaptera värden igen som erhålls av lmm till skillnad mot när den är urkopplad gå på förprogrammerade värden. Koppla in vilken obd2 läsare som helst, där kan du se värden från lmm. |
|
|
Tack så mycket delorian. Så om jag köper en ny som funkar så kommer det ta lång tid innan bilen går som den ska igen? MVH shirack |
|
|
Nä det sker på en gång. Men som sagt kolla värden från den du har. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.