|
|
|
|---|---|
|
Jag lämnade nyligen in min X3 20d (2011) på ett oljebyte hos en lokal verkstad som är bra på BMW. Passade då även på att få ett defekt backljus (OBS! Backljus, inte bakljus) utbytt. Men jag tyckte det blev himla dyrt. Utöver 65 spänn för själva glödlampan skulle verkstaden ha 980 kronor för arbetet. Är det väldigt svårt och tidsödande att byta backljus på en X3? Eller är det helt enkelt bara skitdyrt att reparera saker på en X3? | |
| I princip alla hantverkare och mekaniker kostar runt tusingen för varje påbörjad timme dom arbetar. Tar jobbet 5 min eller 59 min så hade det ändå kostat 980kr. | |
| Men andra moment var ju specade som billigare? | |
|
Frågade du verkstaden? Det kan ju vara en feldebitering! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag ska ringa dem o kolla i morgon. | |
|
Ringde och kollade med BMW vad de tar för ett backljusbyte. 690 spänn ink moms, sa de. Och då snackar vi BMW i Segeltorp, som rimligtvis borde vara svindyrt. Fick även betala drygt 1 700 för oljebytet hos min verkstad. Var det också orimligt dyrt? |
|
|
Om det bara var arbetskostnad så var det extremt dyrt! Om olja ingick i priset, är det nog normalt. 5,2 liter olja á 200 kr (vilket iofs är dyrt men gängse marknadspris för bättre helsyntetisk olja) plus arbetskostnad. Vilken olja använde de? Har du frågat verkstaden som gjorde jobbet? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det ingick 5,2 liter olja, så det verkar det fullt normalt i alla fall. Har mejlat verkstaden om backljuskostnaden nu. Det kanske finns en förklaring av något slag. |
|
|
Haha! Det var jag som hade läst fel på fakturaspecifikationen. Det var debiterat som 0,10 x 980 kronor. Jag tyckte väl att det kändes galet. :D Ibland förvånar det mig själv hur slarvig jag kan vara. Pinsamt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.