|
|
|
|---|---|
|
Försöker komma åt BMWs WDS men verkar omöjligt att få flash att funger så man kan se el-scheman. har testat med alla internet browser som finns? Någon som har lyckats? | |
| tror att det är en flash active X controller som Windows nekar att installera | |
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ja, den it-miljön är intressant... Jag surfar mot den websidan mha en lokalt uppsatt maskin med en speciellt inställd Firefox (enda webläsaren jag lyckats köra det med normala insatser - gick med IE men då fick det bli specialhack efter specialhack). |
|
Hur ställer du in firefox BMW-slangen? Jag har försökt lyda alla möjliga råd på olika forum utan framgång |
|
![]() 13.397 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Mitt fungerande recept är följande Firefox 50.1.0 (32-bit) Adobe SVG Viewer 3.03 Java 6 Update 20 (32-bit) Sen gör jag följande inställningar i Firefox Options -> Advanced -> Update -> Firefox Updates - Set to Never check for updates Options -> Add-ons -> Plugins -> Java SE 6 U 20 - Set to Always Activate Allt körs på en Windows 7 64-bit maskin. Notera att jag kör Firefox 32-bit även om jag har Windows 64-bit. Detta för att Firefox 64-bit inte stöjder NPAPI plugins. Och Firefox 32-bit stödjer inte heller NPAPI plugins från och med 52 och framåt, enda undantaget är 52 ESR (Extended Support Release). |
|
Har inga problem att komma åt sidorna. OS: Debian Jessie, FF: 52.3.0 (32-bit ESR), Java 1.7.0_131/10.75.2, Flash: Shockwave Flash 11.2 r202 Innan OS-kriget börjar: Jag tar inte för givet att kurdoo kör någon ms-variant. Om det är väsentligt så bör det framgå av frågan, "testat alla browsers" är ju rätt ambitiöst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.