|
|
|
|---|---|
|
Hej, För allmän information om min tidigare Alpina (såldes till en "samlare" för några veckor sedan) som ligger ute till försäljning på bilfirma: Länk Priset är väl tilltaget! Om någon är intresserad av bilen och vill ha riktiga registreringsnumret samt information är det bara att höra av sig. | |
|
Hej, Bara en undran: är det reg-nummer som syns på bilderna fejkat?! /Lennart (Tack för svaren nedan! Tycker det är onödigt att göra ett nytt inlägg om detta och väcka alla i onödan... ;) Jag observerade inte plåtarnas nyans - eller det lilla B:et, för den delen - men visst var bilhandlarplåtarna grönare förr?) |
|
|
Hej, Ja, det är en fejk skylt. Antagligen någon skylt som den bilhandlaren använder till flera bilar antar jag. Det finns ingen verklig bil med det reg-numret i vilket fall. |
|
| Saluvagnsskylt! | |
|
Den här var väl på Blocket typ förra veckan för 125 000 och för ett år sen för 100 000 ca om jag minns rätt. Eller så är det helt olika bilar. Jungleland, vilket reg har den? Mvh Ola Min bil: Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Svensksåld är den också. Alla Alpinor är väl importerade? |
| Nix, min är svensksåld :) | |
|
Hr Wästman :-). Inte dåligt att omsätta 30mille andra året! |
|
|
Precis, en grönplåt. Svensksåld på det sättet att den är såld ny på Jarls, men alla nyare Alpinor blir vad jag förstått registrerade i Tyskland som BMW innan de blir Alpinor. Det stämmer att det är samma bil! Tog emot att sälja den, men då jag blev av med vinterförvaringen och numera studerar hade jag inte mycket val. Regnr. är RRK769. Köparen påstod att den skulle till hans "bilsamling", vilket verkar betyda hans bilfirma. |
|
| Du verkar mest gramse över att någon annan tjänar pengar på din gamle bil, eller finns det någon information av värde att ta del av om bilen? | |
|
Har inget problem med att han eventuellt tjänar pengar på bilen. Min poäng med att starta tråden är att underlätta för en eventuell intressent, då det riktiga regnr. inte var angivet samt om någon vill ha mer information om bilen. |
|
| 200 kakor för en nästan 20 år gammal 3 serie? Tror nog jag hellre tar en 335i F30 då :) Men en Alpina kanske håller värdet på ett annat sätt iofs. | |
| jungeland är den omlackad fram? Tycker att det är färgskillnad på v framskärm eller är det en synvilla. | |
| Bra att se det på bilder, det stämmer att kofångaren fram är omlackad efter en parkeringsskada. | |
| Det kryllar ju inte direkt av "svensksålda" lågmilade E46 coupé Alpina. | |
| Du är alltså sur över att han kommer göra en slant på din bil och försöker misskreditera firman genom att meddela att dom minsann inte har ett abonnemang i det snart nedlagda kopparnätet. Fint av dig. | |
|
Krigge Väldigt onödigt och omoget att komma med personangrepp. Du kan börja med att läsa tråden innan du spyr ur dig din galla. |
|
| Begära 200 kan man såklart alltid göra, frågan är väl vad nån vill betala o fram tills dess så är det knappast nån spargris. | |
| Jag har också ägt bilen, från ca 5000 mil till 10000 mil. Det är bara att fråga om någon undrar något :) Sålde den hastigt och lustigt förra året då vi var i akut behov av familjebil. Annars hade jag haft kvar den än idag! | |
| Ser snarare ut som att vänster framskärm är omlackad | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.