|
|
|
|---|---|
|
Har bytt till diod-baklysen för min 330(E46) 2001, men det är troligtvis ej originalgrejor. Jag får en felindikation på instrumenttavlan i bilen och behöver enligt uppgift montera ett motstånd. Någon som vet hur stort i ohm. Även om det då är mellan plus och minus för bara bakljuset eller om det även är för bromsljus och blinkers? | |
|
Hej, Det finns rätt mycket skrivet i ämnet här på AP. Använd sökfunktionen här ovan och skriv t ex "led NEAR bakljus" och sök på 3-serien. Här är ett exempel på svar: Länk Skulle tro att du måste gå "resistor-vägen". Åtminstone för blinkerna, för de andra går det kanske att koda bort glödtrådsvakten. Vill minnas att BMW Scanner klarar det. (Fast det ger kanske andra oönskade följdverkningar.) /Lennart |
|
|
Nu vet inte jag hur E46 fungerar men jag hade felindikering på mina original-LED till en e91a, trots att de fungerade. Jag ledsnade på felindikeringen och stängde av lampvarningen via iCarly. Kanske går även på E46? |
|
|
Lenwib, Bmw scanner kan stänga av varningarna på e46 utan problem. Bara att bocka bort. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.