|
|
|
|---|---|
|
Då var det dags igen. Ännu en tråd om att fjärrlåset inte fungerar. Jag köpte bilen 2015. Då var antennförstärkaren precis utbytt. Jag har sedan dess bytt ut alla kablar till bagageluckan. Allt till bagageluckan fungerar kanon. Radion fungerar utan problem. Dvs inga andra konstiga fel. Men häromdagen så låste jag upp bilen, jag råkade sedan tappa nyckeln i marken. Och tänkte då lite skämtsamt för mig själv - "nu gick väl nyckeln sönder..." (har såklart tappat den 100ggr innan) Testade då att låsa bilen. Men ingenting hände. Jag åkte hem för att testa reservnyckeln. Men ingenting hände där heller. Jag har nu delat på båda nycklarna för att mäta batterierna. Och de är okej. Jag har testat att initiera nycklarna. Men ingenting händer över huvud taget. Jag har även kollat alla säkringar. Alla är hela. Jag skruvade då bort takspoilern och tog ur antennförstärkaren. Den ser splinkans ny ut. Jag delade på den ändå för att se ifall man kunde se något fel på den. Det var en liten lödning som såg lite dålig ut ifrån den kontakten där flest kablar går in, så jag lödde om den. Men ingen skillnad. I alla de trådar som jag läst, så är det nästan alltid radion som beter sig konstigt när fjärrlåset inte funkar. Är enda lösningen ändå att slänga ut 2700spänn på en förstärkare när den jag har ser okej ut? | |
|
Har samma problem här! öppnade upp bakspoilern för att kontrollera förstärkaren. Antennförstärkaren var helt dränkt i vatten. rengjorde med elektronikrengöring och lödde om på pluskontakten som såg korroderad ut men utan framgång. misstänker i mitt fall antennförstärkaren? Hur initierade du nycklarna? |
|
| kan tillägga att allt annat som är kopplat till antennförstärkaren fungerar förutom fjärrkontrollen och radio tappar minne | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.