|
|
|
|---|---|
|
Länk Bilder på den nya besten har läckt ut | |
|
Ja den ser ut precis som jag tänkte mig... inget överraskande Varför heter den F90 M5 och inte G30 M5 som alla tidigare? |
|
Verdi |
M3 heter F80 också och inte F30 så det är väl deras nya namnsättningsstandard att skilja på M och vanliga. |
| Fast F är ju den "gamla" generationen, men tycker ju att den borde heta G90 isf, nu är det mest förvirrande. | |
|
Officiell info: Länk 600hk, 750Nm, 0-100 på 3.2s |
|
| helt galna siffror.. hur ska de kunna bräcka detta med en competition package? | |
|
Genom mer effekt...? Ingen dct, 4wd, kommer med all säkerhet bli en mer användbar bil. Kommer bli intressant att se hur den är att köra. Marginellt lättare än f10, trots 4wd. |
|
| Den där röda frozen-lacken är ju grymt snygg. Nästan så jag gillar de svarta fälgarna också. Är man snabb och klipper en "first edition" så får man den. Det är ju värt. | |
|
"Får"? Lacken kostar 19.500€ i tillägg :) Och 0-100 på 3,4 sek ska det vara, en sekund snabbare än den förra.. |
|
|
Är väl inga pengar för lite färg :) Såg det också men tänkte att det måste vara tryckfel. Förstår ju att jag är i fel bransch, skulle ägnat mig åt att blanda färg istället |
|
| Tänk å säga till en M-nörd för 15 år sedan att det kommer komma en turbomatad M5 med 4wd.. De hade skrattat åt det hela :) | |
| Fel av mig ja, 3.2s gällde 0-60mph. | |
Verdi |
MrVain, Möjligt. Fast hade du sagt 0-100 på 3,4 sekunder så hade de säkert slutat skratta. |
|
Jag minns så väl snacket om riktigt gassvar och "känslan" i bilen som var så viktigt. Det skulle vara sugmotor å bakhjulsdrivet. Går säkert å hitta om man söker då de mesta verkar finnas kvar på detta forum. Grymt egentligen. Nu är det lite tråkigt tycker jag då samtliga tillverkare nästan smälter ihop. Är bara designen som skiljer snart. |
|
Verdi |
Jag vet precis vad du menar. Jag hade dock en turbomatad Audi på den tiden så det där gänget har jag aldrig tillhört. :) |
| Jag kan inte låta bli att leka med tanken på hur en m5 gts eller m5 csl hade sett ut eller presterat. . en sådan bil hade ju helt enkelt haft helt galna prestandasiffror :D | |
Verdi |
Jo, fast används M5 verkligen till racing? Är väl mest en köra-fort-på-autobahn-bil? Och då blir en CSL-behandling inte det man är ute efter direkt. (sämre komfort, stötigare, bullrigare...) |
|
Touring däremot. Det hade varit något! I övrigt helt OK som man hade förväntat sig typ, men samtidigt blir jag besviken över alla dessa editions och gimmicks som BMW börjat med. Det var andra tider med E39 och E60. Nu får man röda knappar på ratt och instrumentpanel. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Blir väl troligtvis en M5 touring av denna modell när det inte kom en F11 M5, brukar ju vara varannan modell som blir M5 touring. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.