|
|
|
|---|---|
|
Det är vist en 320i, och ingen 325i. (se tidigare inlägg) Svartmetallic, 2d, 13500mil, 3ägare, sv-såld, lilla M-pkt, taklucka. I övrigt snikutrustad (ingen Ac eller skinn) Rosten har börjat visa sig på skärmkanterna, men vilken e30 har inte det :) Behöver snabb hjälp! Mvh Marin | |
|
Hej igen! Är det en 320 är det nog högst 20.000 kr som gäller. 320'n är något av en glidarbil och den E30 som är minst populär hävdar jag. Har själv haft en 89'a. Mr C |
|
| Du kan nog köpa den under 20. Vill han ha mer finns det andra, säkert mer utrustade för det priset. | |
|
Tjosan! Håller inte me dig att 320 e30 är minst populär. Jag vet många som har 320 och de är fullt nöjda med den. Den lilla sexan spinner kanon enligt mig + att man kan få en 320 till ett vettigt pris. Men som sagt 20000 är nog max för den. MVH /Claes |
|
|
Mr C: Varför skulle den vara minst populär. Jag tror tvärt om att det är den populäraste. Jag menar om man vill ha en större motor men inte har råd med en 325:a, då är ju 320 perfekt. Jag hade lätt gett 20000 för den, 13500mil är ju ingenting.. ille |
|
-RW- |
jag har haft en 320i (E30) bronzmetallic-88, fina bilar. Priset på äldre modeller har stabiliserats nu, så de kan inte sjunka så mycket i pris nu. Jag säger 20 till 25000:- |
|
Vad jag menar är att 325 är den bil det är mest sug efter pga prestandan. 320 och 318 är jämnsnabba, men 320'n har dyrare försäkring och drar lika mycket bensin som en 325'a. Faktiskt lite mer tom om man läser i modellguiden. Som jämförelse så drar min 318 iS 2-3 deciliter mindre per mil samtidigt som den är och framförallt känns piggare. När jag hade min 320 var det någon som sa till mig att den motorn var den sämsta som BMW hade tillverkat, men det låter jag stå för honom. Jag tycker att det var en smidig motor med fantastiskt ljud. Mr C |
|
|
Mr C: Jo att M20 2,0 skulle vara den sämsta motor som BMW tillverkat finner jag svårt att tro. Då hade de nog inte dristat sig till att t.o.m stoppa ner den i E34, när den kom. För min del så räcker 320 bra, även om man inte tackat nej till 325. Hade nog haft svårt att köpa 318 pga saknad av ljudet från M20 :-) Den högre bensinförbrukningen får man väl leva med... Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Mr C: Menar du att en vanlig 318i går lika snabbt som en vanlig 320i? Jag kan förstå att en 318is 16v går snabbare men en vanlig 318 gör det knappast. Inte enligt instruktionsboken i alla fall. Rätta mig om jag har fel... MVH /Claes |
|
|
Vid test av alla treseriebilar i Teknikens Värld -89 fick dom bättre prestanda på 318 M40 än 320. Det enda 320 var bättre på var toppfart. Jag tror att 318 och 325 var de de modeller som rekommenderades medans 320 kom på solklar jumbo pga dålig prestanda och hög soppaförbrukning. Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.