|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har ett nytt och märkligt fenomen... ofta när jag vrider om startnyckeln och skall starta bilen så "glöder" bara instrumentpanelen ( som om det vore dåligt med ström?), men när jag provat ett par ggr så skiner panelen upp och bilen går att starta. Inget glapp i polerna eller liknande, det är kollat. Har testat att dra extra jord ifrån batteri till chassi men ingen reaktion...tips? Mvh Skalman | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Första gissningen är ju startkontakten bakpå tändningslåset. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Är det i startläget, eller bara tändningen på, när det glöder? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hasso, ja så tänkte jag också men den verkar iaf intakt. Sverige, panelen "glöder"svagt från det att nyckeln vrids om ända till startläge, men inget "klick" från startmotorn ( som när det är dåligt med ström) men rätt vad det är så är det full sprutt på grejorna. Skumt.. |
|
|
Glömde ange vilken modell det är : e38 750 1995 :) |
|
|
Hur mår startmotorn och solenoiden? Hur är anslutningarna på startmotorn? Har du mätt spänningen på batteriet när du vrider om nyckeln (spänningsfall?)? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.