|
|
|
|---|---|
|
Hej! Får ett felmeddelande på min E61 525D-2006 ”Brake light right failure” Bytt lampor på både höger samt vänster sida, även tagit bort eventuell korrision med skruvmejsel, men får upp detta titt som tätt. Försvinner, kommer tillbaka. Någon som haft detta problem? | |
|
Jag hade samma problem förut. Det berodde på att jag hade kodat in övervakning av dessa kretsar med Carly. Då dök dessa felmeddelanden upp då och då. Tog bort övervakningen och felmeddelandena har inte kommit upp sen dess. Kanske inte lösning på ditt problem men det var felet för mig. |
|
| Byt bromsljuskontakten, sitter nere vid bromspedalen. Länk | |
| Jag skiftade plats på hållarna höger bak, då försvann problemet, förstår inte varför dock. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kablaget i bakluckans gångjärn som spökar till det är ju en vanlig felkälla. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Hasso: Påverkas verkligen bromslampan när den inte sitter i luckan? Eller går kabeln till bromsljuset genom gångjärnen? | |
| Tredje broms ljuset sitter i luckan | |
| Men det står right failure. Kan det ha något med luckan att göra då? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.