|
|
|
|---|---|
|
Hej. När jag köpte min bil 3år sedan så var förar dörrlåset trasigt. Eftersom jag försöket snygga till bilen då jag trivs ,ed den så mycket. Så till min fråga. Det verkar som att själva låscylindern är borta bara ett runt hål där man sticker in nyckeln. Kan man köpa en ny sida eller kan man byta hela insatsen och fixa till den så den passar mina nycklar. Vill inte gärna byta dom hört att det är dyrt. Så vad säger ni? Mvh Buchan | |
|
Hej Det verkar som att fjärrlåset fungerar och att det bara är låscylindern som saknas? Inte min hemmaplan precis, men enligt realoem tycks låscylindern vara en integrerad del i nr 23 här: Länk I så fall går det att köpa en färdig del, anpassad till din bil, FÖRUTSATT att bilen har sitt ursprungliga låssystem kvar. Detta måste du vara alldeles säker på. På en E34 i min ägo hade tidigare ett låsbyte ägt rum av säkerhetsskäl. Gjort av BMW och borde väl ha bokförts på något sätt. Men en efterbeställd nyckel med ledning av chassinumret blev i a f fel. Alltså, låssystemets historik måste säkras innan du satsar på att köpa någon färdig fabrikslösning. Å andra sidan, även om det visas hos realoem, att man måste köpa hela paketet (nr 23), kan det mycket väl vara så, att det räcker med en ny låscylinder. Men den får du i så fall knappast från BMW utan det måste då bli hos någon låssmed. Knappast billigare, antagligen. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.