|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick upp följande meddelande på min skärm idag påväg hem från jobbet vid ett rödljus: "Växellåda - Stäng inte av motorn. - Efter att motorn stängts av kan färden inte fortsättas. - Kör till närmaste BMW-serviceverkstad." Vill tillägga att det hände vid auto start/stop funktionen och meddelandet kom upp när bilen skulle startas igen. Iallafall så åkte jag hem, parkerade bilen och stängde av och testade starta igen, och den startade. Provade att köra iväg en sväng och låta den stanna med auto start/stopp funktionen och samma meddelande visas 2ggr. BMW Mölndal som är min närmsta verkstad hade stängt på service-avdelningen så det gick inte att nå dom så tänkte om någon här har råkat ut för samma sak eller vet vad som kan vara fel. Min tanke är att det är någon slags givare som har fått spratt? Tack för hjälp på förhand... Mvh August | |
| Ja diagnos ger svaret. Du verkar vara först ut med det felet :-) | |
| Något nytt? Fått felsökning gjord? | |
|
Nope, ska boka tid nästa vecka. Ringde bmw och han sa att jag skulle återkomma om det fortsatte. Jag har nu märkt att det händer endast när jag kör på eko läget. |
|
| Jag har en 135:a -08 och vi har haft samma fel 1-2 gånger sedan vi ägt bilden sedan -11. Det har inte varit några problem att starta bilen igen. Vi har inte start/stopp i vår bil. Det var frun som körde så jag kan inte säga exakt i vilket läge felmeddelandet kom. | |
|
Okej... Den är på verkstad nu och det skulle kostat 28.000kr. Men försäkringen tog det! Vet inte exakt vad det var men får tillbaka bilen idag eller imorgon. |
|
|
28K för ett f¤¤¤ing elfel. Ja BMW kan ta betalt ;) Inte konstigt att försäkringspremierna för BMW ägare skjuter i höjden! EB |
|
|
Det var inte bara ett elfel... Återkommer så fort jag vet :) |
|
| Vad var felet ? | |
|
Hämtade bilen förra veckan men han som lämnade ut bilen visste inte vad som var gjort, glömde givetvis ta papprena på vad som var gjort. Men iallafall så hade jag vägarna förbi idag och fick papprena utskrivna. Detta stog på det utskrivna pappret vad som är bytt: - Ställmotor - Excenteraxel - Nållager - Anslagskruv - Oljespolmunstycke - Asa-skruv - Packningar Så det var allt. |
|
| 28k! Jizz. | |
|
Lite så... |
|
|
Gäller att byta allt för säkerhetsskull. FB betalar och vi i slutändan. Man blir så trött... |
|
|
Låter märkligt. Förstår inte vilken ställmotor? Är det i xdrive ? |
|
|
Nope, har rwd på min! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.