|
|
|
|---|---|
| Har börjat leka med tanken på att skaffa en rolig andrabil och var därför och provkörde en Toyota GT86 idag. Var imponerad över köregenskaperna och även om det inte var något Citroengung direkt så tycker jag inte den var extremt hård i fjädringen. Men en sak gjorde att jag absolut inte skulle kunna leva med bilen: bullret! I 50 km/h tyckte jag redan däcksbullret översteg det uthärdliga. Mina föräldrar har en 118i med M-sport och 245:or bak. Den är inte ens i närheten av att bullra lika mycket och min egen X3:a framstår som en S-klass i jämförelse. Jag förstår att det inte är en bil som är designad med maximal komfort som prio ett, men jag tyckte att malandet från däcken förstörde hela upplevelsen av bilen. Men som sagt, jag börjar nog bli gammal. | |
| Provkörde också en när dom kom, jag gillade väghållningen/körkänslan men tyckte motorn var på tok för trött! Och som du säger så bullrade den oerhört! Men det är ju trots allt en ultraliten Toyota, att den skulle va lika tyst som en Bmw hade jag absolut inte förväntat mig. | |
| Nej att den skulle vara jättetyst hade inte jag förväntat mig eller, men det här bullret var i grövsta laget. Tycker inte riktigt att 1-serien (F20) har lika bra styrkänsla. Känns lite för lätt i jämförelse, men jag skulle nog ändå välja en sådan framför GT86. Upplevde den dock inte som jättetrött, men klart om man är vad vid en 135:a så... | |
Verdi |
Prova en M2 så får ni se. Mycket bullrigare än en vanlig 1- eller 2-serie. Så det ska nog vara så på den typ av bil. Tyvärr kan jag tycka. |
| En M2 är ju ändå lite mer prestandamonster än en GT 86 kan man tycka och har betydligt bredare däck. När man kört en bil som GT86 så inser man hur mycket komfort det är även i BMW:s minsta modeller. | |
|
Toyota gjorde det stora misstaget i att använda Subarus boxerfyra UTAN turbo i GT86. Hade de använt en turbomaskin hade det blivit en kultbil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.