|
|
|
|---|---|
|
Hej! Börjar få slut på idéer så jag chansar på att någon här känner igen problemet. Köpte en M5 e60 med defekta vevlager. Motorn har varit ute & renoverats och nu när den skall startas upp så får jag ingen signal till startmotorn. I displayen står det bara "tryck ner bromsen & lägg i neutral" Verkar som att problemet ligger i växellådan (SMG) Växelspaken lyser inte & den går inte att flytta på, har kopplat upp bilen med autocom samt BMWs diagnosutrustning, man kommer in i styrdonet till växellådan men det går inte att aktivera SMGpump osv. Plockade ner växellådan igår & letade efter kablage som ev blivit klämda, men allt såg normalt ut. Har även gjort CAS-reset & gjort synkroniseringen mellan immobiliser & motorstyrdon utan resultat. Kan reläen till växellådan skapa dessa bekymmer? Eller vart ska man leta? Har givetvis kollat säkringar. Tack på förhand! | |
|
En BMW,o dessutom en ///M o koppla upp den mot autocom...,ursäkta mig,men de dummaste jag hört!! BMWs diagnosurustning,vilken då? INPA?? SMG lådan måste "initieras/ingiftas/prog in igen ,och det med Rheingold ISPI NEXT ISTA-P |
|
|
Diagnosutrustningen är från en auktoriserad BMW-verkstad & killen som kopplade upp bilen har jobbat med BMW i många år. Utrustningen är precis den som du nämner Rheingold ISPI NEXT ISTA-P. När behöver denna initiering göras? Så fort växellådsstyrdonet varit bortkopplat? Är det normalt att spaken slocknar? |
|
| mabi,ska kolla om jag hittar länken,annars frågar jag min BMW mekaniker senare ikväll,ska inom honom en runda senare..jag återkommer ikväll med svaret åt dig | |
| Tack det vore fantastiskt, håller på att bli galen på detta! :-) | |
|
mabl PMa mig din epost |
|
|
Skrev i den gästbok Bianca, hittade inte hur man skickar PM. |
|
| Dum fråga kanske, men kollat batterispänningen? | |
| japp, satte i ett nytt batteri för att utesluta det.. | |
|
mabl du har epost. |
|
| Problemet löst, utslitna kol till Smg-pumpen var boven. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Bra med återkoppling! :) |
| Hur lyckades du hitta det felet?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.