AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
432

E39 - monterat HiFi-paket och funktioner försvann

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag monterade det lilla HiFi-paketet från en donatorbil. Standard lät ju så illa så jag kunde inte låta bli när grejerna fanns.
HiFi-mässigt funkar allt bra, men nu fungerar inte handsfree på telefonen länge (den funkar bara via luren och slår man ett nummer på monitorn så ringer den upp med luren och inte i högtalarsystemet). Navigationen "talar" inte heller utan ger bara direktioner på monitorn. Kabelhärvan var avsedd för telefon, dock inte samma sort som jag har (Motorola V50). Men ska det spela någon roll? Är det någon kabel som kan kastas om? Det går ju in två identiska i videomodulen bla, samt uppe i d-stolpen sitter lite anslutningar. Själva slutsteget kommer från en bil utan telefon, men verkar inte som det lilla HiFi-systemet har kodat slutsteg? Det gäller bara DSP. Jag har läst felkoder och gjort totalradering på hela systemet utan någon framgång.

Frågan är väl ett långskott här, men jag hoppas nån kanske har bra koll på såna detaljer och hur dom olika systemen kommunicerar med varandra.
Det som sitter i nu är 9:16 monitor, BM24 radio, analog videomodul och MK4 navigator.

M5 E39 i Sverige Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.