AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
1.339

435i eftermonterad dragkrok och Esys

PR
28
PRYL
Tesla Model S P85D -15
Tesla Model 3 LR+ -21
Nissan Skyline R33 GTR -95
Jag har monterat en Westfalia avtagbar dragkrok på min 435i. Jag valde den då den funkar ihop med M-paket exteriört.
Jag skulle vilja programmera så att när man kör med kärra ansluten så ska den stänga av PDC:n bak.
Är det någon som har koll på vad jag behöver göra i Esys för att få det att fungera?
Är det en elsats från BMW monterad? Om inte, ska det nog inte behövas någon ändring i bilens mjukvara. Elsatsens styrenhet ska tala om för bilen att stänga av de bakre parkeringssensorerna via en utav bilens databussar.
PR
28
PRYL
Tesla Model S P85D -15
Tesla Model 3 LR+ -21
Hej
Det är westfalias elsats och tyvärr så kräver den kodning för F32.
När jag installerade motsvarande i min tidigare e91 så ordnade den elsatsen avstängningen med automatik utan kodning.
Jag tittade på Westfalias svenska hemsida. Där står det att elsatsen enbart fungerar till bilar som har PDC-knapp, dvs PDC fram. Är du säker på att elsatsen kan avaktivera parkeringssensorna?

Ursäkta att jag svävar lite i utkanten utav din frågeställningen. Förhoppningsvis kan någon annan instruera dig med ESYS.
PR
28
PRYL
Tesla Model S P85D -15
Tesla Model 3 LR+ -21
Både Westfalia och Jaegers elsatser kan stängas av via knappen för de som har främre parkeringssensorerna, men vill man att den ska skötas med automatik när man ansluter elen i kontakten så är det en kodningssak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.