|
|
|
|---|---|
|
Jag har monterat en Westfalia avtagbar dragkrok på min 435i. Jag valde den då den funkar ihop med M-paket exteriört. Jag skulle vilja programmera så att när man kör med kärra ansluten så ska den stänga av PDC:n bak. Är det någon som har koll på vad jag behöver göra i Esys för att få det att fungera? | |
| Är det en elsats från BMW monterad? Om inte, ska det nog inte behövas någon ändring i bilens mjukvara. Elsatsens styrenhet ska tala om för bilen att stänga av de bakre parkeringssensorerna via en utav bilens databussar. | |
|
Hej Det är westfalias elsats och tyvärr så kräver den kodning för F32. När jag installerade motsvarande i min tidigare e91 så ordnade den elsatsen avstängningen med automatik utan kodning. |
|
|
Jag tittade på Westfalias svenska hemsida. Där står det att elsatsen enbart fungerar till bilar som har PDC-knapp, dvs PDC fram. Är du säker på att elsatsen kan avaktivera parkeringssensorna? Ursäkta att jag svävar lite i utkanten utav din frågeställningen. Förhoppningsvis kan någon annan instruera dig med ESYS. |
|
| Både Westfalia och Jaegers elsatser kan stängas av via knappen för de som har främre parkeringssensorerna, men vill man att den ska skötas med automatik när man ansluter elen i kontakten så är det en kodningssak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.