|
|
|
|---|---|
|
Hjälp ! Jag har en BMW 740 IA 1995 ( E38 ) och får inte igång Bettan. Jag glömde tändningen på över natten , där av ett tomt batteri på morgonen. Har laddat upp batteriet samt försökt starta med kablar men hon går inte igång, helt tyst. Elen kommer till instrumentbrädan , belysningen samt alla andra ställen , men när man vrider på startnyckeln så är hon alldeles tyst. Kan någon ställa diagnos ? Jag befinner mig på Åland och behöver komma till Sverige snarast, och köpa reservdelarna till felet. Tack för hjälpen i förväg. | |
|
Förmodligen är batteriet gammalt och laddar inte så mkt längre så du kan starta. Har du haft det länge? Startmotorn i ett V8:a och en V12:a drar ju rätt mkt kräm så det kanske med ålder och slitage mist större delen av sin laddförmåga. Har du provat att hjälpstarta? |
|
|
Hej, Kollade för min utbildnings skull och hittade den här tråden: Länk (Oj, nu blev länken direkt till sidan två i tråden, men det är där huvudpoängen också finns.) Näst sista inlägget, glömt nyckeln/tändningen över natten och bränt nyckelns chip. Reservnyckeln löste det. Det finns en del andra tips också, men det här inlägget är ju pang på, så att säga. /Lennart |
|
| Ni kan inte gissa hur tacksam jag är åt Era svar. Lennart , Du får en sjärna kallad efter Dig , det va reservnyckeln som funerade !!! Tack ! | |
|
Så kul! Tack för återkopplingen! /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.