AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
850

E38 740i - 1995 startar inte efter att batteriet varit urladdat

Pe
4
Pekka Valkeapää
BMW 740 IA E38 1995
Hjälp !
Jag har en BMW 740 IA 1995 ( E38 ) och får inte igång Bettan. Jag glömde tändningen på över natten , där av ett tomt batteri på morgonen. Har laddat upp batteriet samt försökt starta med kablar men hon går inte igång, helt tyst. Elen kommer till instrumentbrädan , belysningen samt alla andra ställen , men när man vrider på startnyckeln så är hon alldeles tyst. Kan någon ställa diagnos ? Jag befinner mig på Åland och behöver komma till Sverige snarast, och köpa reservdelarna till felet.

Tack för hjälpen i förväg.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Förmodligen är batteriet gammalt och laddar inte så mkt längre så du kan starta. Har du haft det länge? Startmotorn i ett V8:a och en V12:a drar ju rätt mkt kräm så det kanske med ålder och slitage mist större delen av sin laddförmåga.

Har du provat att hjälpstarta?
Hej,

Kollade för min utbildnings skull och hittade den här tråden:

Länk

(Oj, nu blev länken direkt till sidan två i tråden, men det är där huvudpoängen också finns.)
Näst sista inlägget, glömt nyckeln/tändningen över natten och bränt nyckelns chip. Reservnyckeln löste det.

Det finns en del andra tips också, men det här inlägget är ju pang på, så att säga.

/Lennart
Pe
4
Pekka Valkeapää
BMW 740 IA E38 1995
Ni kan inte gissa hur tacksam jag är åt Era svar. Lennart , Du får en sjärna kallad efter Dig , det va reservnyckeln som funerade !!! Tack !
Så kul!

Tack för återkopplingen!

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.