|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle vilja testa om de funkar som de ska men jag hittar bara hur man återställer dem på nätet inte hur de skjuter ut dem. Hur gör jag? | |
|
Hej! Jag har aldrig gjort det själv. Enligt de instruktioner jag läst mig till så görs testet elektroniskt i samband med inspektion 2. Man gör det via ODBC-uttaget. E |
|
| Kan man göra det med Bmw scannern då kanske. Ska ändå beställa en. | |
|
För säkerhets skull - före prov: hardtop av, softtop fullt nedcabbad och ingen i närheten av bakre nackstöden. Det är en rejäl fjäder. Till E36 krävdes epcailverktyg för att återställa om jag minns rätt - kolla upp det även för E46 innan. Borde finnas instr i TIS på hur man gör, både för att utlösa och återtälla. /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
Ja, nedcabbat har jag förstått och återställande har jag hittat hur man gör på E46. Tänkte det kan vara kul att veta om de funkar. :) |
|
|
Hej! Återställa gör man utan specialverktyg på e46. Det finns en person som heter Ola på forumet som vet lite kring olika scanners osv. Du kan inte testa med men vanlig felkodsläsare tyvärr, så mycket vet jag. E |
|
| Är från Ola jag beställer scannern. | |
|
Hej! Då kan du fråga Ola i samband med beställningen. Du får gärna berätta vilken du valt och hur det gick. E |
|
|
När man talar om trollen... Jag vet egentligen inget om cabbar men jag har läst in mig lite nu. Det går att testa dessa med Inpa. Länk Bmw scanner har inte denna typ av tester. Länk Själva återställningen görs manuellt på ett enkelt sätt: Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Är det skillnad mellan scanner och inpa för övrigt? Läste någonstans att scannern var enklare för en amatör. | |
|
Ja den är lite mindre komplex och "saknar" lite såna här tester. Å andra sidan är den superlätt att koda med med typ halvljusautomatik om man har en importbil eller hur PDC ska vara inställd eller koda bort en airbag eller så. Jag tycker nog inte den ena utesluter den andra så just därför jag brukar erbjuda båda för 995 kr inkl frakt. Jag använder båda mycket till mina e39:or. Men om vi nu bortser från rollover testet och om du bara vill ha ett diagnosverktyg så hade jag rekommenderat BMW-scanner som en bra start att lära sig mer om sin bil. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Kanske bättre att köpa scannern och lämna roll over för test på Bmw. Kan inte kosta många kronor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.